Moda devine personaj TV
0Captivante şi stilate, personajele serialelor americane emană glamour prin toţi porii.
La început a fost „Totul despre Sex”, dominat din punct de vedere vizual de creaţiile costumierei Patricia Field. Serialul cult al anilor ’90 a fost cel care a iniţiat micul ecran în cultura modei, devenită în ziua de azi inconturnabilă. Pantofii cu toc cui Manolo Blahnik purtaţi de Carrie Bradshaw au deschis la Hollywood drumul pentru producţii ca „Diavolul se îmbracă de la Prada” sau lungmetrajul „Totul despre sex”.
De la acest punct, moda a devenit un protagonist care aduce profit garantat, scrie „Le Figaro”. Costumierii s-au transformat în consultanţi creativi cu normă întreagă, care se asigură că niciun personaj nu traversează scenariul fără o geantă credibilă pe umăr. De aici şi relaţiile lor privilegiate cu casele de modă. Furnizori de prototipuri de firmă, ei sunt obligaţi şi să evite ca actriţele debutante din televiziune să comită faux-pas-uri pe covorul roşu.
Reţeta de succes nu a funcţionat însă în cazul serialului „Cashmere Mafia”, frate mai mic al lui „Totul despre sex” (au avut acelaşi producător), care povestea frământările a patru superfemei din Manhattan, dependente de tocuri cui şi genţi de firmă de peste 1.000 de euro. Seria s-a oprit după numai şapte episoade, deşi în spatele ţinutelor actriţei principale Lucy Liu stătea aceeaşi Patricia Field.
Lux, casual şi vintage
Moda este prezentă şi într-un alt serial de mare popularitate la ora actuală, „Neveste disperate”. Designerul de costume al show-ului, Cate Adair, a câştigat la începutul lunii premiul „Influencer of the Year”, acordat la a 12-a gală anuală a ACE (The Accessories Council) de la New York, informează Fashion Wire Daily.
Ea a declarat că ceea ce o ţine „în formă” este „o distribuţie excelentă, un scenariu minunat şi oportunitatea de a crea o lume familiară şi contemporană, dar în acelaşi timp inedită”. Succesul ei vine din faptul că se ghidează după aceleaşi principii prin care femeile îşi construiesc garderoba personală: un amestec de lux, casual şi vintage.
Reality show cu stil
Lumea modei s-a infiltat şi în ultimii ani şi în reality show-uri. Un program cult în Statele Unite, „The Hills”, care a debutat în 2006, descria cu lux de amănunte viaţa stagiarelor din culisele revistei „Teen Vogue”. „Project Runaway”, ajuns la al cincilea sezon, este un alt punct de referinţă.
Prezentat de Heidi Klum, emisiunea cuprinde un grup de ucenici-designeri, evaluaţi săptămânal de un juriu.Culisele prezentărilor de modă au ajuns, dintr-o dată, pe toate canalele de televiziune americane: „America’s Next Top Model”, „Stylista” (care se petrece în redacţia revistei „Elle USA”), „Rachel Zoe Project” (o docudramă cu stilista starurilor).
Pentru tinerii designeri, însă, fenomenul este pus sub semnul întrebării. „Nu cred că tot ce e în ziua de azi la televizor face cât «Miami Vice»”, crede Alexander Wang, citat de „Le Figaro”, un new-yorkez de 25 de ani care şi-a dedicat colecţia de toamnă-iarnă 2009 modei clasice din anii ’70.