INTERVIU Eugenia Nicolae și Sișu lansează piesa „Omule, cât mai poți?“. Refrenul a înregistrat deja 1 milion de vizualizări pe TikTok

0
Publicat:

Ideea piesei „Omule, cât mai poți?“ ce urmează a fi lansată de Eugenia Nicolae și Sișu poate fi atribuită unei provocări lansate de artistă pe TikTok, care a generat un interes neașteptat din partea publicului și a devenit virală înainte de lansarea oficială.

Eugenia Nicolae
Eugenia Nicolae

Videoclipul care o înfățișează pe aceasta interpretând refrenul piesei a strâns deja 1 milion de vizualizări, reacțiile extraordinare din partea publicului convingând-o pe artistă să lanseze oficial piesa și să o lanseze pe canalul său de YouTube.

Eugenia Nicolae a ajuns cunoscută publicului român datorită felului creativ prin care îmbină folclorul cu muzica pop. Vocea sa inconfundabilă, care transmite emoție, este dublată de talentul pentru compoziție. Artist complex, Eugenia este cea care își compune propriile piese. Artista a colaborat cu o mulțime de artiști proeminenți din industria muzicală de la noi, precum Randi, Puya, Cazanoi Brothers sau Elena Gheorghe. De asemenea, a compus piese și pentru alți artiști români, precum Theo Rose, Spike și pregătește multe alte surprize pentru public.

Adevărul: Cum te-ai simțit când ai văzut că provocarea lansata de tine pe TikTok a devenit virală și că refrenul piesei a fost atât de bine primit de public?

Eugenia NicolaeAm fost extrem de încântată și surprinsă în același timp. Știam că pentru mulți artiști viralizarea pe Tik Tok a unor piese încă nelansate este cea mai bună metodă prin care își dau seama dacă piesa merită sau nu să fie lansată. Eu n-am avut însă nici o strategie de genul acesta. Pur și simplu am mers cu flow-ul comunității mele, care, iată, m-a surprins plăcut.

Ce te-a determinat să transformi această provocare virală într-un single official – Omule, cât mai poți?

Sutele de comentarii care veneau din partea oamenilor și erau de genul: “Lansează piesa!” “Unde găsim piesa?” “Te rugăm termină piesa!”. Reacțiile acestea m-au făcut să finalizez această idee și să o transform într-o piesă, pentru că am știut că va ajuta mulți oameni care aveau nevoie de un astfel de mesaj.

Cum a decurs colaborarea cu Sisu?

Minunat! Sișu este un om tare bun. Ne-am cunoscut oficial la filmare, eu aveam emoții, dar el a făcut ca întâlnirea noastră să fie foarte naturală, ca și cum ne știam de mulți ani. Producătorul piesei, Liviu Tanasoiu, s-a gândit că Sișu este potrivit pe această piesă. Eu n-aveam mari așteptări, pentru că știam că e foarte prins cu turneul de promovare a albumului La Familia. Am fost extrem de surprinsă că doar la câteva ore după ce a primit piesa, să revină să ne spună că a terminat de scris partea lui și vine următoarea zi la studio.

Cum crezi că influențează social media artiștii în procesul de creare și promovare a muzicii lor în ziua de azi?

Extrem de mult. Tik Tok este acum cea mai bună unealtă de promovare, după părerea mea. Dar este nevoie de multă muncă și constanță. Lucrez zilnic pentru social media de câteva luni, pentru că am conștientizat ce forță poate să aibă în promovarea artiștilor. Să fii prezent în social media ca artist este un “must” în zilele noastre. Cu ocazia aceasta vă invit să mă urmăriți pe rețelele sociale.

În general iei în considerare feedback-ul și reacțiile din online atunci când decizi să finalizezi și să lansezi o piesa? Cum te ajută sau influențează acest feedback?

De cele mai multe ori țin cont de reacțiile din online pentru că îmi pasă de comunitatea mea, dar orice decid să lansez trebuie să treacă prin filtrul meu, să îmi placă mie foarte tare. Feedback-ul urmăritorilor mei este foarte important, dar nu am ajuns niciodată în punctul în care să lansez ceva doar pentru că e “la modă”.

Ce aspecte pozitive și negative consideri că aduce viralizarea unei piese pe platformele de socializare?

Depinde foarte tare de conținutul în sine. Nu îmi plac clipurile care ajung virale și conțin cuvinte urâte, greșeli gramaticale, sau promovează non-valori… Cu atât mai mult nu îmi plac piesele virale care n-au nici o substanță artistică.

Cel mai important aspect pozitiv al viralizării unei piese pe social media este promovarea acelei melodii, care este cât se poate de organică. Nu avem cum să obligăm utilizatorii de Tik Tok să facă video-uri cu muzica noastră. Dacă aleg să facă asta, e doar pentru că le place.

Cum crezi că se schimbă dinamica industriei muzicale odată cu creșterea influenței social media?

Cred că artiștii devin mai independenți. Au cea mai mare unealtă de promovare la un “click” distanță. Acum nu e nevoie să mai bați la ușile caselor de producție. Cu un mic studio acasă și conturi active de social media îți poți împlini visul. Până într-un punct te poți descurca singur. Când lucrurile încep să crească va fi nevoie să îți mărești echipa, să cauți oameni dedicati, dar până ajungi acolo, social media poate fi folosită în avantajul tău.

Cum gestionezi balanța între exprimarea artistică autentică și adaptarea la cerințele și trendurile impuse de social media?

Cu grijă. E ușor să cazi în capcana “people pleasing-ului” de dragul succesului, doar că trendurile vin și pleacă, iar identitatea ta artistică nu se va putea forma. Arta nu se împacă bine cu trendurile. Marii artiști ai lumii au spart tipare, au mers de cele mai multe ori împotriva curentului. Lor le suntem datori pentru tot ce avem astăzi. Eu îmi doresc să fiu pe scenă și peste 20 de ani și acest lucru pot să îl fac doar creându-mi propria identitate muzicală. Sigur că într-o anumită măsură, cât se poate de ponderată, ne adaptăm și trendurilor din social media.

Care crezi că sunt avantajele și dezavantajele folosirii social media în promovarea muzicii în comparație cu metodele tradiționale?

Cel mai mare avantaj este usurința cu care poți face muzica ta auzită de public. E totul la îndemână, doar încarci piesa și în câteva secunde devine vizibilă pentru utilizatori. Dezavantajul este că toată lumea poate face asta, astfel competiția e foarte mare. Avalanșa de content e copleșitoare. E nevoie de foarte multă determinare și constanță ca să poți obține rezultate.

Tu ești deschisă în adoptarea noilor tehnologii – știm că ai realizat și un videoclip cu ajutorul AI - spune-ne mai multe despre asta.

Atât eu, cât și echipa cu care lucrez ne străduim să ținem pasul cu evoluția tehnologiei. AI este o altă unealtă extraordinară, pe care am integrat-o și în videoclipuri. Reducerea costurilor de producție este cel mai mare avantaj la care putem adăuga eficientizarea timpului de filmare, dar și a procesului de post-producție. Un alt mare avantaj este că aproape tot ce îți trece prin cap începe să devină posibil când vine vorba de video. E nevoie doar să fii creativ.

Pe ce rețea de socializare îți petreci cel mai mult timp? Care este preferata ta?

Postez cel mai mult conținut pe Tik Tok. Mi se pare mai prietenoasă această aplicație.

Cel mai inedit comentariu primit vreodată în online…

Am parte zilnic de comentarii care mă surprind, dar cel mai inedit este un comentariu de pe canalul meu de YouTUbe. Este cel mai mare comentariu pe care l-am primit vreodată. O doamna a încercat să explice toate substraturile piesei postate de mine, apelând la imaginația ei, dar și la filosofie, istorie, mitologie.

Ce urmează pentru Eugenia Nicolae? 

O perioadă plină de muzică. „Omule, cât mai poți” a fost cea de-a doua piesă de pe primul meu EP. Vor mai fi încă 3 piese, iar la finalul lunii mai organizăm un concert de lansare al acestui mic album. Sunt tare mândra de ceea ce urmează să se întâmple.

Muzică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite