Sistem de telemedicină la Complexul Multifuncţional Caraiman din Sectorul 1

Sistem de telemedicină la Complexul
Multifuncţional Caraiman din Sectorul 1

Centrul Caraiman a fost inaugurat în Sectorul 1

Primăria Sectorului 1 a inaugurat în premieră un sistem de telemedicină prin intermediul căruia bolnavii cu afecţiuni cronice vor putea fi monitorizaţi de către specialişti 24 de ore din 24.

Ştiri pe aceeaşi temă

Un astfel de sistem de telemedicină este foarte practică şi economic, mai ales pentru pacienţii nedeplasabili sau greu deplasabili. Monitorizarea se face la distanţă prin intermediul monitoarelor TV şi al echipamentului de monitorizare ataşat de corpul pacientului

„Niciun efort nu este prea mare, când vine vorba de sănătatea şi siguranţa oamenilor. De la această premisă am plecat atunci când, împreună cu medicii devotaţi din cadrul Complexului Multifuncţional Caraiman (strada Caraiman nr. 33A – n.red.), am decis să oferim servicii de telemedicină cetăţenilor Sectorului 1. Astfel, am implementat, în premieră pentru sistemul medical de stat din România, cea mai simplă cale prin care oamenii au acces la servicii medicale sigure şi de calitate, de acasă, fără a fi nevoiţi să se deplaseze la cabinetul medicului. Prin sistemul inaugurat astăzi, toţi locuitorii Sectorului 1 cu afecţiuni cronice pot beneficia gratuit de medicina viitorului“, a declarat primarul Sectorului 1, Dan Tudorache.

Monitorizarea pacientului se face 24 de ore din 24 la distanţă, fără a fi nevoie de consultaţia faţă în faţă cu medicul. În această perioadă, pacientul poartă, ataşat de corpul său, echipamentul de monitorizare a parametrilor săi vitali, acesta incluzând şi un telefon cu o aplicaţie specială ce transmite către Centrul de Telemedicină în timp real, în fiecare moment, toate informaţiile către personalul medical şi eventualele semnale de alarmă.

Pacientul şi o persoană desemnată de acesta pentru cazuri de urgenţă ţin legătura cu medicul pe tot parcursul procesului, fie pentru sfaturi medicale sau ajustarea tratamentului pacientului în funcţie de evoluţia stării sale, fie pentru trimiterea ambulanţei de urgenţă.

În cazul în care sistemul detectează ceva în neregulă, ambulanţa este pregătită să pornească spre pacient, iar acţiunea este dublată, când e necesar, de apelul personalului medical din Centrul Caraiman la numărul unic de urgenţă 112.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: