Sfaturile bunicii pentru slăbit

Sfaturile bunicii
pentru slăbit

Sfaturile bunicii pentru slăbit: oţet cu miere, scorţişoară, fenicul FOTO Arhivă

Remediile naturale pot fi de mare ajutor persoanelor care vor să slăbească sănătos. Oţetul de mere cu miere, scorţişoara, ceaiul de fenicul sunt doar câteva reţete care au trecut proba timpului şi la care poţi apela cu încredere. Descoperiţi în continuare sfaturile bunicii pentru slăbit.

Ştiri pe aceeaşi temă

Înainte de a prezenta cele mai cunoscute remedii pentru slăbit de pe vremea bunicilor noastre, trebuie să ţinem seama de un lucru foarte important. În trecut, produsele industriale ocupau un loc extrem de restrâns în hrana oamenilor. De aceea, femeile erau nevoite să pregătească toate mesele zilei, de la micul dejun până la cină. În zilele noastre, hrana este foarte accesibilă: avem cereale gata preparate la micul dejun, alimente de tip fast-food în orice moment al zilei, produse gata preparate sau congelate în toate magazinele. Tentaţiile sunt mari, iar riscurile pentru siluetă şi sănătate pe măsură. Iată de ce principalul sfat pe care ar putea să ni-l ofere bunicile noastre este să revenim la obiceiul sănătos de a găti în casă tot ceea ce mâncăm şi pe cât posibil să folosim numai ingrediente naturale.

Sfaturile bunicii pentru slăbit: apă călduţă, oţet cu miere

Apa călduţă este cel mai simplu şi mai accesibil remediu de pe vremea bunicii. În plus, este eficient şi nu are niciun efect secundar. Aştepările trebuie să fie însă realiste: nu slăbeşti dacă bei apă caldă, dar te ajută foarte mult dacă urmezi un program de slăbit. Este indicat să bei un pahar de apă călduţă, pe stomacul gol, în fiecare dimineaţa. Poţi folosi apă plată, apă de izvor sau chiar apă de la robinet, însă aceasta din urmă trebuie fiartă 3 minute şi apoi răcită până ajunge la aproximativ 30 de grade Celsius. Consumul de apă caldă înainte de micul dejun ajută la detoxifierea organismului, are efect depurativ şi facilitează lavajul gastro-intestinal. În apa caldă se pot adăuga şi câteva picături de suc de lămâie. Este o soluţie excelentă pentru ameliorarea tranzitului intestinal, facilitarea digestiei şi arderea grăsimilor. În acest scop, un pahar de apă cu lămâie este binevenit înaintea oricărei mese.

O alternativă la apa caldă este clasica reţetă de oţet de mere amestecat cu miere. Oţetul de mere este cunoscut din Antichitate pentru proprietatea sa de a tăia pofta de mâncare. În timp, s-a observat că acest remediu natural favorizează eliminarea toxinelor, are efect drenant şi uşurează digestia. Se prepară astfel: într-un pahar cu apă adăugaţi 2 linguriţe de oţet de mere (bio sau preparat artizanal) şi o linguriţă de miere. Amestecaţi şi beţi cu 30 de minute înainte de micul dejun. Atenţie! Oţetul este contraindicat persoanelor care suferă de hiperaciditate, gastrită sau ulcer. Aciditatea oţetului poate cauza probleme dentare, de aceea este indicat să vă spălaţi pe dinţi după administrarea preparatului. Nu Oricum este bine să cereţi sfatul medicului înainte de a începe cura cu oţet de mere şi respectaţi dozele recomandate.

Sfaturile bunicii pentru slăbit: scorţişoară, fenicul

Infuziile detoxifiante şi diuretice erau foarte apreciate în curele de slăbire de altădată, însă calităţile lor se păstrează şi astăzi şi merită încercate de oricine vrea să scape de kilogramele suplimentare.

Despre scorţişoară, un remediu contra diabetului care nu mai trebuie demonstrat, mai puţin se cunoaşte în prezent că ajută la arderea grăsimilor şi la reducerea poftei de dulce. Reţetă: într-o cană cu apă clocotită adăugaţi o lingură de scorţişoară sau două batoane de scorţişoară, lăsaţi la infuzat 10 minute. Se beau 3 căni de infuzie de scorţişoară pe zi, repartizate între mese.

Pentru persoanele care au retenţie de apă sau o digestie dificilă, infuzia de fenicul este remediul tradiţional, dar cu efecte dovedite în prezent. Reţetă: într-o cană sau un bol, turnaţi apă fiartă peste o lingură de seminţe de fenicul, zdrobite în prealabil. Lăsaţi la infuzat 10 minute. Beţi o ceaşcă de ceai de fenicul dimineaţa la micul dejun şi câte una după masa de prânz şi de seară.

Sfaturile bunicii pentru slăbit

  •  Controlaţi porţiile de mâncare de la fiecare masă utilizând următorul truc: mâncaţi din farfurii mici, aşa cum făceau bunicile noatre. Renunţaţi la farfuriile moderne gen platou.
  • Respectaţi orarul tradiţional al meselor. Nu întâmplător ora de masă era sfântă în urmă cu câteva decenii. Corpului nostru îi place rutina, el nu va fi tentat să stocheze din grăsimi din moment ce „ştie” că la anumite ore fize va primi energia de care are nevoie. În plus, nu va transmite semnalul de foame haotic, ci doar atunci când se apropie ora mesei.
  • Luaţi masa într-o atmosferă calmă, liniştită, nu pe fugă, în faţa calculatorului. Mestecaţi lent şi savuraţi gustul alimentelor, respectul pentru hrană şi bunele maniere nu trebuie uitate.
  • Nu ocoliţi fructele şi legumele care erau cele utilizate de bunicile noastre pe motiv că sunt prea banale. Merele, perele, prunele, castraveţii, fasolea verde sunt vechi aliaţi ai curelor de slăbire, dar tot atât de benefici. Fructele şi legumele bogate în fibre sunt săţioase şi ajută la reducerea cantităţii de calorii consumate zilnic.
  • Beţi multă apă şi numai apă. Uitaţi de sucuri acidulate sau alte băuturi de care bunicile noastre nici măcar nu au auzit.
  • Dacă vi se face foame între mese, optaţi pentru un măr, un morcov sau un pumn de nuci, acestea fiind gustări tradiţionale care nu vă pun în pericol nici silueta, nici sănătatea.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările