Lecitina, hrană pentru creier

Lecitina, hrană pentru creier

Lecitina, hrană pentru creier

Este cunoscută în special pentru capacitatea sa de a îmbunătăţi funcţiile creierului. Dar lista beneficiilor lecitinei este mult mai lungă.

În primul rând, specialiştii recomandă terapia cu lecitină în stări de oboseală şi de epuizare, în tulburări de concentrare, de memorie şi pentru îmbunătăţirea rezistenţei la stres.

Mai ales în perioada de pregătire a examenelor, studenţii şi elevii rezistă mai bine la oboseală şi la stres dacă apelează la sursele naturale de lecitină.

Lapte de soia pentru memorie

Asociată cu vitamina B, lecitina este foarte eficientă pentru stimularea memoriei în cazul persoanelor stresate şi vârstnicilor. O astfel de combinaţie se găseşte în laptele de soia.

Acesta se prepară dintr-un kilogram de seminţe uscate de soia, care se pun în apă cu o linguriţă de sare, la temperatura camerei, timp de 16-18 ore. Apoi, seminţele se trec prin maşina de tocat. În pasta obţinută se adaugă patru litri de apă.Vasul va sta acoperit 50 de minute, apoi lichidul se strecoară printr-un tifon.

Stimulează funcţia cerebrală

Un nutrient esenţial al uleiului de lecitină, colina asigură buna funcţionare a creierului. Pentru că organismul nu-şi poate acoperi necesarul de colină din producţia proprie, rezultată în urma proceselor metabolice, doza zilnică de 4 grame trebuie com­pletată prin alimentaţie.

Cine se confruntă cu situaţii stresante trebuie să consume o cantitate dublă de colină pe zi (8 g)  pentru a-şi menţine creierul şi nervii în stare bună de funcţionare. Specialiştii semnalează că deficitul de colină poate avea urmări grave asupra ficatului, care acumulează numeroase molecule de grăsime.

Protejează vasele de sânge

Lecitina are efecte pozitive asupra sistemului cardiovascular: stimulează arderea grăsimilor din organism, curăţă pereţii vaselor sanguine şi întăreşte muşchiul inimii. Mai mult, lecitina din soia împiedică depunerea colesterolului pe pereţii vaselor.

Indicată anxioşilor

O altă componentă a lecitinei, inozitolul se depozitează în cantităţi mari în structura creierului. Cercetările recente arată că lipsa inozitolului ne expune riscului de a suferi de probleme oculare, stări anxioase, insomnii, constipaţie şi de tulburări ale circulaţiei sanguine.

Cafeaua îi limitează efectul

Consumul unei cantităţi mari de cafea (două sau mai multe ceşti) contribuie la distrugerea inozitolului din organism. Şi unele medicamente, precum sulfamidele, distrug inozitolul.

Eficientă în afecţiunile pielii

Consumul lecitinei protejează pielea: îi menţine elasticitatea şi aspectul  sănătos. Specialiştii au constatat că terapia cu preparate din ulei de lecitină din soia şi din seminţe previne apariţia eczemelor şi stopează căderea părului.

Specialistul nostru
Livia Nena

biolog nutriţionist

Lecitina este un tip de lipidă necesar fiecărei celule din organism. Membrana celulară (care reglează trecerea nutrienţilor în şi din celule) conţine multă lecitină. De asemenea, straturile protectoare din jurul creierului sunt făcute din lecitină, iar celulele muşchilor şi cele ale nervilor conţin şi ele această grăsime esenţială.

Prin urmare, lecitina trebuie introdusă în orice dietă. Ea se găseşte în cantităţi însemnate în soia, drojdie de bere, cereale, legume (fasole uscată, linte), germeni de grâu şi, nu în ultimul rând, în gălbenuşul de ou şi în peşte. Persoanele din toate categoriile de vârstă pot beneficia de lecitină.

Aceasta ajută la prevenirea aterosclerozei, la protejarea împotriva bolilor cardio-vasculare, previne degradarea celulei nervoase, ajută la refacerea ficatului şi scade nivelul de colesterol „rău“ din sânge.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


Modifică Setările