Raportul privind educaţia digitală al europarlamentarului Victor Negrescu a fost aprobat în Comisia pentru Educaţie şi Cultură din Parlamentul European

Raportul privind educaţia digitală al europarlamentarului Victor Negrescu a fost aprobat în Comisia pentru Educaţie şi Cultură din Parlamentul European

Victor Negrescu FOTO Facebook

Europarlamentarul PSD Victor Negrescu a transmis joi că raportul său privind educaţia digitală a fost aprobat în Comisia pentru Educaţie şi Cultură din Parlamentul European. Documentul prevede creşterea alocărilor financiare pentru educaţie în programele europene, în mod special pentru educaţia digitală şi solicită statelor membre să aloce minim 10% din Instrumentul pentru Redresare şi Rezilienţă către educaţie.

Ştiri pe aceeaşi temă

În raport se face referire de asemenea la importantele decalaje existente între statele membre şi regiuni privind accesul la educaţie digitală, menţionând problemele întâmpinate de România în a asigura aceste oportunităţi pentru toţi elevii şi profesorii.

„Educaţia digitală nu mai trebuie să fie un privilegiu. Niciun copil, niciun cursant nu trebuie să mai rămână în urmă. Prin raportul nostru definim ceea ce înseamnă cu adevărat educaţia digitală de calitate, metodele, practicile, dispozitivele, infrastructura şi arătăm cum putem ajunge la nivelul dorit, investind suplimentar în educaţie, începând cu planul pentru redresare şi rezilienţă. Educaţia digitală nu are nicio legătură cu ce s-a întâmplat în România. Nu înseamnă să dai o tabletă unui copil sau să faci cursurile prin aplicaţii gratuite de mesagerie. Ce s-a întâmplat timp de un an în România, când circa 1 milion de copii nu au avut acces la educaţie, nu a mai avut loc nicăieri în Europa într-o asemenea proporţie şi nu trebuie să se mai întâmple niciodată. Decidenţii din România trebuie să înţeleagă că digitalizarea educaţiei nu se poate face fără implicarea profesorilor, elevilor, studenţilor, părinţilor, autorităţilor locale, experţilor sau societăţii civile. Din păcate, modul în care se decid alocările din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă şi cum se definesc proiectele pentru educaţie riscă să conducă la pierderea acestei oportunităţi uriaşe pentru educaţie“, a declarat vicepreşedintele Comisiei pentru Educaţie şi Cultură din Parlamentul European, Victor Negrescu. 

Câteva din punctele importante menţionate în cadrul raportului:

- se solicită alocarea a minim 10% din instrumentul de redresare şi rezilienţă pentru educaţie şi a 20% pentru transformarea digitală;
- se defineşte educaţia digitală de calitate şi se setează instrumentele pentru aplicarea unor standarde în domeniu;
- se fixează obiectivul accesibilizării pentru toţi a educaţiei digitale şi combaterea activă a inegalităţilor şi discrepanţelor de orice natură: programe de formare pentru profesori, elevi, studenţi şi părinţi; se defineşte accesul la educaţia digitală şi infrastructura digitală ca fiind un drept universal; se solicită alocarea de resurse financiare suplimentare; se menţionează programele care pot sau au avut succes; se vorbeşte de nevoia de adaptare a învăţământului tehnic, a educaţiei continue sau a învăţământului pentru persoane cu dizabilităţi; se subliniază importanţa corelării educaţiei digitale cu grupa de vârstă sau tipul de educaţie;
- se susţine dezvoltarea unor huburi dedicate educaţiei digitale şi a unui dialog permanent cu actorii relevanţi din educaţie pentru a deveni co-creatori ai educaţiei;
- se lansează proiectul Universităţii Online Europene, o platformă ce permite digitalizarea învăţământului superior;
- se iniţiază un proiect privind educaţia despre inteligenţa artificială şi robotică, cu scopul de a fi accesibil la nivel european; 
- se întăreşte nevoia creşterii competenţelor digitale şi media şi se atrage atenţia asupra nevoii de a preîntâmpina riscurile existente online;

„Prin acest raport reuşim să întărim rolul profesorilor, elevilor, studenţilor, părinţilor, autorităţilor locale şi societăţii civile în definirea viitorului educaţiei la nivel european, creând mecanisme active prin care aceştia pot participa şi influenţa politicile în domeniu şi fondurile alocate în acest scop la nivel european. Un aspect obţinut prin acest raport a fost să întărim faptul că Uniunea Europeană are o responsabilitate privind educaţia şi că trebuie să aibă competenţe pentru a interveni şi a sprijini educaţia digitală de calitate. Pentru prima dată se vorbeşte de politici educaţionale la nivel european şi se întăreşte rolul educaţiei în rapoartele de ţară. Acest lucru se traduce prin fonduri europene suplimentare dar şi norme şi standarde comune”, a adăugat europarlamentarul.

Conform programului Parlamentului European, raportul urmează să fie votat în sesiunea plenară în cursul lunii martie. De la începutul pandemiei, eurodeputatul român a organizat mai multe consultări publice privind digitalizarea educaţiei şi s-a implicat activ în sprijinirea accesului la educaţie, creând un canal educaţional video şi prima tabletă educaţională românească, distribuită gratuit, cu conexiune la internet, la mii de copii din toată ţara. Acesta a fost de asemenea autorul amendamentului prin care Parlamentul European solicită statelor membre să aloce minim 10% pentru educaţie din planurile de redresare şi rezilienţă.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările