Scandalul de şapte milioane de euro între RCS-RDS şi Antena Group. Peste un milion de telespectatori ar fi afectaţi

Scandalul de şapte milioane de euro între RCS-RDS şi Antena Group. Peste un milion de telespectatori ar fi afectaţi

Compania RCS & RDS şi Antena Group au avut numeroase conflicte de+a lungul timpului

Scandalul dintre compania RCS-RDS şi Antena Group s-a declanşat anul trecut, în aprilie, atunci când distribuitorul de televiziune prin cablu a anunţat că nu va mai transmite posturile Antena 1 şi Antena 3 pe platforma  Digi TV. Motivul a fost suma de şapte milioane de euro pe an cerută de Antena Group de la firma RCS-RDS.

Ştiri pe aceeaşi temă

Compania de cablu RCS-RDS a anunţat că “nu poate accepta să plătească suma solicitată de Antena Group", astfel că "nu mai difuzează pe satelit posturile Antena 1 şi Antena 3", potrivit comunicatelor din aprilie 2012. Mai mult, susţinea RCS-RDS, compania a fost obligată să întrerupă difuzarea canalelor Antena 1 şi Antena 3, întrucât Antena Group i-a retras acordurile de difuzare.

Cele două posturi au fost declarate în mod repetat ca fiind libere la retransmisie chiar de către reprezentanţii Antena Group, potrivit principiului "must-carry" din legislaţia audiovizualului.
 
Paginademedia.ro scria la aceea vreme, citându-l pe Răsvan Popescu, preşedintele de atunci al Consiliului Naţional al Audiovizualului, că reţelele digitale nu intră sub incidenţa articolului care se referă la principiul must carry, prin urmare scoaterea posturilor Antena 1 şi Antena 3 din grila Digi "este o chestiune ce trebuie lămurită între cele două părţi".
 
"Antena Group nu a acceptat prelungirea datei limite a somaţiei, ameninţând cu recurgerea la acţiuni legale, inclusiv plângeri penale. În aceste împrejurări, RCS&RDS consideră că responsabilitatea pentru privarea abonaţilor săi de posibilitatea vizionării acestor canale revine exclusiv Antena Group", arată RCS-RDS.
 
Antena Group: “Principiul must carry nu se aplică pentru  reţelele de satelit”
 
Antena Group a atacat în termeni duri compania de cablu. “Compania de cablu demonstrează că nu cunoaşte Legea audiovizualului, pretinzând Grupului Intact să-şi distribuie conţinutul posturilor TV în regim de gratuitate, chiar  în situaţia în care există alte prevederi legale care reglementează transmisia pe satelit. Conform prevederilor art.82 alin.1 din Legea Audiovizualului şi art.13 alin 3 din Decizia CNA nr. 72/2012, principiul must carry nu se aplică pentru  reţelele de satelit, retransmisia în acest caz făcându-se în baza unui acord comercial între radiodifuzori şi distribuitori.
 
Ce înseamnă must carry?
 
“Orice distribuitor care retransmite servicii de programe prin reţele de comunicaţii electronice, cu excepţia celor care utilizează exclusiv spectrul radio, are obligaţia să includă în oferta sa serviciile de programe ale Societăţii Române de Televiziune destinate publicului din România, precum şi alte servicii de programe, libere la retransmisie şi fără condiţionări tehnice sau financiare, ale radiodifuzorilor privaţi, aflaţi sub jurisdicţia României, în limita a 25% din numărul total de servicii de programe distribuite prin reţeaua respectivă, precum şi serviciile de televiziune a căror obligativitate de retransmitere este stabilită prin acorduri internaţionale la care România este parte”.
“Distribuitorii care retransmit servicii de programe au obligaţia, la nivel regional şi local, să includă în oferta lor cel puţin două programe regionale şi două programe locale, acolo unde acestea există; criteriul de departajare va fi ordinea descrescătoare a audienţei” (Legea audiovizualului nr.504/2002 – articolul 82)
 
Care sunt televiziunile must-carry:
 
– TVR 1, TVR 2, TVR 3, TVR News
– TV5 – În baza unui acord internaţional între România şi Franţa
 
Au fost selectate urmatoarele televiziuni private, in ordinea indicelui anual de audienta:
 
– Pro TV
– Antena 1
– Kanal D
– Antena 3
– Prima TV
– Realitatea TV
– National TV
– B1 TV
– Romania TV
– OTV
– Antena 2
– Favorit TV
– Taraf TV
– Kiss TV
– Euforia Lifestyle TV
– Gsp TV
– National 24 Plus
– U Televiziune Interactiva
– Music Channel
– TV Neptun
– Nasul TV
– Transilvania Live
– Look TV
– H!T Music Channel
– TV H2O 
– Inedit TV
 
Platforma Digi TV are aproximativ 1,1 milioane de abonaţi.
 
Reprezentantii Antena Group au spus de mai multe ori ca grupul nu conditioneaza financiar retransmisia posturilor Antena 1 si Antena 3. 
 
De-a lungul timpului, CNA a aplicat mai multe amenzi RCS & RDS pentru ca operatorul a mai scos din grila, fara sa aiba aprobarea Consiliului, mai multe televiziuni, printre care si unele din portofoliul Antena Group.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările