Cum a ajuns o garnitură de metrou să rămână suspendată la 2 metri deasupra pământului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Garnitura a sărit de tampoanele opritoare
Garnitura a sărit de tampoanele opritoare

Încep să apară primele date concrete referitoare gravul incident petrecut sâmbătă la metrou, în timpul căruia două vagoane ale unui tren fără pasageri care gara la Depoul Berceni au sărit de pe şine şi au rămas suspendate la circa doi metri.

Dumitru Sodolescu, directorul Metrorex, a declarat că trenul efectua manevre pentru a intra în depou. “La un moment dat, rama de metrou a intrat în tracţiune (a pornit motoarele-n.r.), a tras după ea LDH-ul (locomotiva care tracta ganitura de metrou-n.r.) şi aşa au deraiat cele două vagoane”, spune Sodolescu.

La rândul lui, liderul de sindicat Ion Rădoi atrage atenţia că „noile trenuri nu sunt regulă. Aceste CAF-uri ne-au mai creat probleme şi în Pipera, de exemplu, când s-a rupt o bieletă şi riscam să deraieze un tren cu călători la bord“, a dezvăluit liderul sindicatului de la metrou.

 Incident marca Gara de Nord

Potrivit unor surse apropiate echpei de anchetă, respectiva garnitură de metrou urma să fie garată într-un mod identic cu cel în care sunt trase trenurile în Gara de Nord. Partea de linie din depoul Berceni se finalizează ca şi cele din Gara de Nord cu tampoane opritoare. Practic, din motive necunoscute, la garare trenul a venit cu viteză, nu a fost oprit la timp, iar cele două vagoane au sărit peste opritoare. 

Un incident identic cu cel recent înregistrat în Gara de Nord când două vagoane ale unui tren privat au deraiat după ce mecanicul nu a oprit la timp. 

O presupusă eroare umană

Expertul l-a contrazis şi pe directorul Dumitru Sodolescu, dar şi pe sindicalistul Ion Rădoi şi a explicat că, cel mai probabil, incidentul a fost cauzat de o eroare umană. “Aceste garnituri sunt de bună calitate. Oricum, ele nu puteau intra în tracţiune pentru că atunci când sunt în procedură de manevră, nu sunt alimentate cu energie. Cel mai probabil mecanicul de manevră, care a şi fost rănit uşor, nu a semnalizat la timp şi astfel s-a întâmplat totul”, a precizat specialistul. 

Practic, din motive necunoscute, la garare trenul a venit cu viteză, nu a fost oprit la timp, iar cele două vagoane au sărit peste opritoare Surse apropiate echipei de anchetă

Reamintim că, sâmbătă, garnitura care se retrăgea la capăt de linie şi care, din cauza vremii nefavorabile, urma să fie garată în depou, a rupt parapetul de protecţie. Două vagoane au sărit de pe şine şi sunt suspendate la aproximativ doi metri înălţime, faţă de nivelul terasamentului. Pentru a stabili cauzele producerii evenimentului, se va declanşa o ancheta internă la Metrorex. În paralel, cazul va fi analizat şi de Autoritatea Feroviară.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite