Şoferii români nu vor mai scăpa de amenzi şi identificare în Europa: bază de date cu toate informaţiile despre şoferi şi maşinile lor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) înfiinţează un registru naţional, cu toate datele maşinilor şi ale şoferilor, la care, într-un viitor apropiat, vor avea acces toate poliţiile din UE. În acest fel, amenzile primite în străinătate vor ajunge sigur în cutia poştală.

Şi în acest moment poţi primi amenzi pentru contravenţii făcute în alte state, numai că procedura este mai greoaie, făcându-se pe baza schimbului de informaţii. În momentul în care bazele de date vor fi interconectate, schimbul de date se va face automat, prin intermediul unei platforme electronice.
Deocamdată autorităţile române se ocupă de standardizarea informaţiilor care vor ajunge în această bază de date, aşa cum prevede aquis-ul comunitar.
MAI a pus recent în dezbatere publică proiectul unui Ordin pentru stabilirea datelor de identificare a vehiculului care se înscriu în Registrul naţional de evidenţă a permiselor de conducere şi a vehiculelor înmatriculate şi a codurilor armonizate aferente acestora.
„Registrul nu cuprindea toate datele. Practic, se uniformizează datele, se trec nişte coduri, aşa cum sunt în UE. Deocamdată, bazele de date nu sunt interconectate. Acum, schimbul de date, în cazul unor amenzi, se face prin punctul naţional de contact“, a explicat comisarul şef Monica Dajbog, purtător de cuvânt al MAI.
În România, instituţia responsabilă pentru administrarea acestei baze de date este Direcţia de Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) din MAI.
Concret, registrul electronic va include datele personale ale celor care obţin permisul auto, printre care numele, codul numeric personal, domiciliul, poza sau chiar e-mail-ul.
Totodată, va include datele de identificare ale proprietarilor şi deţinătorilor mandataţi ai autovehiculelor, precum şi cele ale maşinilor. Acestea vor fi trecute în registru la prima înmatriculare în România a unui automobil, dar şi la orice schimbare de proprietar.

Ce va conţine registrul naţional

(A) numărul de înmatriculare a vehiculului;
(B) data primei înmatriculări a vehiculului;
(D) vehicul:
(D.1) marca;
(D.2) tipul:
- varianta (dacă este disponibilă);
- versiunea (dacă este disponibilă);
(D.3) descrierea comercială;
(E) numărul de identificare al vehiculului;
(F) masa:
(F.1) masa încărcată maxim admisă din punct de vedere tehnic, cu excepţia
motocicletelor;
(G) masa vehiculului în serviciu cu caroseria şi cu dispozitiv de cuplare în cazul unui vehicul de tractare în exploatare, din orice altă categorie în afară de M1;
(H) perioada de valabilitate, dacă nu este nelimitată;
(I) data înmatriculării la care se referă acest certificat de înmatriculare:
(I.1) data emiterii certificatului de înmatriculare;
(J) categoria vehiculului (dacă este disponibilă);
(K) numărul omologării de tip (dacă este disponibil);
(P) motorul:
(P.1) capacitatea cilindrică (în cm3);
(P.2) puterea netă maximă (în kW) (dacă este disponibilă);
(P.3) tipul de combustibil sau de sursă de putere;
(Q) raportul putere/masă (în kW/kg) (numai pentru motociclete);
(R) culoarea vehiculului;
(S) numărul de locuri:
(S.1) număr de locuri, inclusiv locul conducătorului auto;
(S.2) număr de locuri în picioare (acolo unde este cazul);
(V) emisiile de gaze de eşapament:
(V.7) CO2 (în g/km) (dacă este disponibil);
(V.9) indicaţii privind categoria de mediu a omologării CE de tip (dacă este
disponibilă);
(X) data următoarei inspecţii tehnice periodice şi dovada trecerii inspecţiei tehnice periodice;
(Y) seria cărţii de identitate a vehiculului;
(Z) autoritatea emitentă.
(Z'') Rezultatul inspecţiei tehnice periodice şi perioada de valabilitate a certificatului de inspecţie tehnică, începând cu 20 mai 2018.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite