Fenomenul de ocupare abuzivă a spaţiului public a fost încurajat de lipsa oricărei reacţii a administraţiei. Avem o administraţie care nu reuşeşte să administreze oraşul. Iar efectele le simţim. În Bucureşti, numărul celor care mor din cauza poluării este de peste 100 de ori mai mare decât numărul celor care mor în accidente rutiere. Iar situaţia se va agrava.

Cred că este cazul să vorbim (mai des) despre modul în care Bucureşti a devenit un oraş pentru maşini. Adică un oraş în care maşinile au mai multe drepturi decât oamenii.

Până luni, este în dezabatere Proiectul de hotărâre privind stabilirea nivelurilor impozitelor şi taxelor locale în municipiul Bucureşti. Iar până acum doar două comentarii există la acest proiect.
 
Conform studiilor realizate în cadrul Planului de Mobilitate Urbană Durabilă Bucureşti-Ilfov, numărul şoferilor care utilizează spaţiul public fără să plătească locul de parcare, este de 92% în timp ce 8% plătesc sume derizorii, comparativ cu problemele pe care le creează: trafic congestionat, poluarea aerului, poluare sonoră.

De aceea, am postat acest anunţ pe pagina dedicată dezbaterii.

Solicit mărirea Taxei pentru utilizarea locurilor publice cu parcări de reşedinţă la minim 1 leu/mp/zi. Este necesar ca acesta politică să încurajeze utilizare modurilor alternative de deplasare pentru a scădea poluarea şi congestiile. Această măsură poate convinge Comisia Europeană că administraţia din Bucureşti adoptă măsuri ce pot determina scăderea poluării. Adoptarea de măsuri eficiente pentru scăderea poluării provocate de traficul rutier este o condiţie pentru a determina blocarea procedurilor de infringement pe care Comisia Europeană le-a început din cauza poluării din Bucureşti.
 
Dat fiind că 92% dintre şoferi nu plătesc ocuparea spaţiului public, este necesară instituirea unei noi taxe, care să rezolve acest aspect. Propun ca această taxa să se numească Taxa pentru utilizare locurilor publice pentru parcări, altele decât cele de reşedinţă. Pentru uşurinţa taxării, propun taxarea pe perioade de o săptămână, o lună, 6 luni sau 12 luni. Taxa trebuie plătită de toţi posesorii de autovehicule, remorci, rulote, etc care ocupă spaţiul public pe raza municipiului Bucureşti, indiferent cine utilizează respectivele autovehicule, remorci, rulote etc. Propun ca nivelul acestei taxe să fie de 50% din valoarea taxei pentru utilizarea locurilor publice cu parcări de reşedinţă.
 
Taxa trebuie să se aplice tuturor vehiculelor enumerate mai sus, dacă sunt parcate pe spaţiul public, cu excepţia locurilor de parcare cu plată.
 
Verificarea plăţii taxei se poate face automatizat, cu ajutorul cititoarelor plăcuţelor de înmatriculare. Acest tip de cititoare sunt montate pe unele maşini ale Poliţiei Locale.

 

Daca sunteţi de acord cu aceste propuneri, puteţi copia textul şi să-l trimiteţi administraţiei pe pagina dezbaterii.

Marian Ivan
membru fondator al OPTAR


Dacă locuieşti în Bucureşti şi vrei să militezi pentru drepturile bicicliştilor şi cele ale pietonilor izgoniţi de pe trotuare, te poţi înscrie în grupul Facebook.

Daca nu locuieşti în Bucureşti dar vrei să susţii demersurile bicicliştilor şi pietonilor bucureşteni, te poţi înscrie pe pagina Facebook.

Indiferent de localitatea în care trăieşti, dacă susţii munca noastră, te poţi înscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu durează mai mult de un minut !

Despre realizările asociaţiei noastre sau ale partenerilor noştri poţi afla dacă te înscrii pe pagina Facebook a OPTAR