CCA amendează televiziunile lui Plahotniuc cu 1800 de lei

CCA amendează televiziunile lui Plahotniuc cu 1800 de lei

Membrii CCA s-au arătat îngrijoraţi de situaţia de la posturile de televiziune Prime, Publika TV, Canal 2 şi Canal 3 FOTO: privesc.eu

Consiliul Coordonator al Audiovizualului (CCA) a aplicat amendă minimă de 1800 de lei posturilor de televiziune Accent TV, Publika, Prime, Canal 2 şi Canal 3 pentru încălcarea Regulamentului de reflectare a campaniei electorale, pe perioada monitorizării (18-27 mai). Alte câteva posturi –  TV7, Ren Moldova, Jurnal TV şi N4 au fost avertizate public, transmite IPN.

Ştiri pe aceeaşi temă

Posturile TV supuse monitorizării au difuzat în principalele buletinele de ştiri în total  513 materiale la subiecte politice. Din cei 17 candidaţi la funcţia de primar general al municipiului Chişinău cei mai mediatizaţi au fost Dorin Chirtoacă, Serafim Urechean, Vasili Chirtoca, Oazu Nantoi, Grigore Petrenco şi Monica Babuc.

Dintre toate partidele politice implicate în campania electorală, PSRM a obţinut cel mai mare volum de reflectare – 15,5%, urmat de PLDM, cu 12,4%. PDM a fost reflectat în 11,4% din materiale, PL –  în 11%, iar PCRM – în 10,1%.

Membrii CCA s-au arătat îngrijoraţi de situaţia de la posturile de televiziune Prime, Publika TV, Canal 2 şi Canal 3. Datele raportului atestă că respectivii radiodifuzori fac partizanat politic în susţinerea unui singur concurent electoral – Partidul Democrat. De asemenea, posturile pun pe post publicitate electorală ascunsă.

Postul de televiziune Accent TV promovează cu prioritate Partidul Socialiştilor, iar posturile de televiziune TV7, N4 şi Ren Moldova dau o prioritate mai mare candidaţilor din partea PLDM.

Alte două posturi de televiziune monitorizate de CCA,  Moldova 1 şi PRO TV Chişinău, nu au comis derogări de la prevederile Regulamentul privind reflectarea campaniei electorale la alegerile locale generale din 14 iunie.

citeste totul despre: