De ce să faci mişcare în timpul sarcinii. Beneficiile multiple pe care sportul le are pentru mamă şi bebeluş

De ce să faci mişcare în timpul sarcinii. Beneficiile multiple pe care sportul le are pentru mamă şi bebeluş

Mişcarea în sarcină are multiple beneficii FOTO Arhivă

Chiar dacă eşti însărcinată, acesta nu este un motiv ca să renunţi la a face mişcare. După un consult prealabil la ginecolog şi sub supravegherea unui trainer personal, poţi face antrenamente adaptate până în ultimul trimestru de sarcină.

Ştiri pe aceeaşi temă

Beneficiile mişcării în timpul sarcinii sunt recunoscute de către majoritatea medicilor. Sportul practicat în această perioadă, nu doar că o ajută pe viitoarea mămică, ci şi pe bebeluşul acesteia.

Sportul în sarcină reduce riscul apariţiei unor eventuale complicaţii, scade tensiunea arterială, poate ajuta viitoarea mămică în a avea un travaliu mai uşor şi, mai mult decât atât, joacă un rol important în recuperarea post-natală. "Exerciţiile fizice făcute în timpul sarcinii reduc riscul complicaţiilor ce pot apărea în această perioadă sau la naştere, grăbesc recuperarea post-natală, stimulează starea de bine, scad tensiunea arterială, diminuează durerile de spate şi pe cele pelviene. De asemenea, alungă senzaţia de oboseală pe care gravida o resimte, îmbunătăţesc somnul şi ajută la prevenirea constipaţiei", explică Alina Kulcsar, trainer personal.

Există, însă, situaţii, în care antrenamentele sunt contraindicate gravidelor. Tocmai de aceea, este importanat ca înainte de a începe să faci mişcare, să te consulţi cu medicul ginecolog. "Sportul este contraindicat în cazul în care sângerezi, placenta este poziţionată foarte jos, există risc de avort spontan, gravida suferă de anemie severă ori are colul uterin slăbit. Nu vor face exerciţii fizice nici cele care au avut o naştere prematură sau un travaliu prematur, suferă de obezitate ori preeclampsie, sau dacă bebeluşul s-a dovedit a fi mai mic decât vârsta sarcinii, la fiecare consultaţie prenatală", spune antrenoarea, subliind că intensitatea antrenamentelor se reglează în funcţie de vârsta gestaţională.

Vă mai recomandăm:

Cum scăpăm de aspectul de coajă de portocală al pielii: secretele unui masaj anticelulitic eficient

Cum le convinge o femeie din Sălaj pe viitoarele mămici să nască natural: „Există foarte multe informaţii depăşite şi chiar greşite legate de naştere“

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: