Scuza găsită de un mare lanţ de magazine după ce a afişat la raft preţuri mai mici decât la casă. Amenda primită - 7.000 de lei

Scuza găsită de un mare lanţ de magazine după ce a afişat la raft preţuri mai mici decât la casă. Amenda primită - 7.000 de lei

Un supermarket a contestat în instanţă o amendă de 7.000 de lei primită pentru practici comerciale înşelătoare FOTO Arhivă

Curtea de Apel Timişoara a pronunţat sentinţa finală într-un dosar în care un lanţ de supermarketuri a contestat amenda primită de la Protecţia Consumatorului pentru că a afişat la raft preţuri mai mici decât la casă.

Ştiri pe aceeaşi temă

Profi a pierdut definitiv un proces deschis împotriva Protecţiei Consumatorului după ce compania a fost amendată cu 7.000 de lei pentru practici comerciale înşelătoare. Concret, în urma unui control realizat în iunie 2018 la un magazin Profi din Cenad, judeţul Timiş, inspectorii de la Protecţia Consumatorului au descoperit mai multe produse care aveau afişat la raft un preţ mai mic decât cel de la casă.

Spre exemplu, la un sortiment de pâine preţul la raft era de 1,41 lei, iar la casă 1,85 lei. La un sortiment de îngheţată preţul la casă era cu aproape 60 de bani mai mare decât la raft. De asemenea, la un alt sortiment de îngheţată preţul afişat la raft era de 1,65 lei pe când, la casă, preţul produsului era de 2,49 lei.

Apărarea supermarketului

În procesul prin care a contestat amenda de 7.000 de lei, Profi a arătat că „operează la nivel naţional un număr de peste 700 magazine, în care numărul minim de produse sortimentate este de cel puţin 3.000 produse”. „Faptul că au existat 3 etichete al căror preţ era greşit inscripţionat nu poate determina intimata (n.r. Protecţia Consumatorului) să considere că aceasta induce în eroare consumatorii în mod cu totul voit şi rău intenţionat”, a arătat Profi în instanţă.

Reprezentanţii companiei de retail le-au cerut judecătorilor să aibă în vedere că „unul din angajaţii săi a omis să o înlocuiască cu etichetele corecte, etichete care de altfel ar fi indicat preţul correct”. Profi a mai arătat că „ceea ce s-a întâmplat nu este o dovadă a practicii înşelătoare, ci este o eroare umană, eroare care se poate petrece în orice domeniu şi oriunde, fie că este vorba despre etichetarea unor produse fie că este vorba despre alte acţiuni mai complexe care sunt efectuate de oameni”.

Avocaţii supermarketului au mai arătat că amenda de 7.000 de lei este „vădit disproporţionată ra portat la gravitatea faptei şi la modalitatea de realizare a acesteia”. Profi a mai arătat în instanţă că „consumatorul are posibilitatea de a verifica preţul produsului în cadrul magazinului, prin dispozitivele amplasate în magazin tocmai pentru a diminua astfel de erori umane şi consumatorul are oricând posibilitatea să returneze produsul, operatorii economici fiind de-a dreptul sancţionaţi în cazul în care refuză returul”.

Decizia instanţei

Atât în primă instanţă cât şi în apel cererea Profi de anulare a amenzii a fost respinsă de judecători, care au considerat că „starea de fapt astfel redată nu a fost contestată de către apelanta-petentă, aceasta susţinând că fapta reţinută în sarcina sa nu constituie contravenţia prevăzută de art. 6 lit. d din Legea nr. 363/2007 şi nu echivalează cu desfăşurarea unei practici comericale înşelătoare”.

„Expunerea spre vânzare a unor produse prin afişarea unor preţuri mai mici decât cele solicitate la casa de marcat se subsumează, în mod evident, noţiunii de practică comercială înşelătoare, astfel cum a fost definită şi descrisă de legiuitor, neputând fi reţinute aspectele invocate de apelantă cu referire la necesitatea caracterului repetitiv al faptei”, au arătat judecătorii care au decis să menţină amenda aplicată de Protecţia Consumatorului.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările