Preşedintele CJ Timiş nu vrea lucrare pe bani puţini la Autostrada Timişoara-Moraviţa: Trebuie gândit la nivel mare

Preşedintele CJ Timiş nu vrea lucrare pe bani puţini la Autostrada Timişoara-Moraviţa: Trebuie gândit la nivel mare

Autostrada Timişoara-Moraviţa-Pancevo

Alin Nica susţine că trebuie gândit la nivel mare şi pe termen lung,  să se folosească ocazia de a pune în valoare potenţialul de pol regional al Timişoarei

Ştiri pe aceeaşi temă

Alin Nica, preşedintele CJ Timiş, a solicitat reprezentanţilor Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi ai companiei care realizează studiul de fezabilitate al autostrăzii Timişoara - Moraviţa să genereze o propunere de traseu care să cuprindă Timişoara, prin două bretele, asigurând astfel o centură la nivel de autostradă, atât pe partea de est cât şi pe cea de vest. 
 
Nica susţine că trebuie gândit la nivel mare şi pe termen lung,  să se folosească ocazia de a pune în valoare potenţialul de pol regional al Timişoarei, obiectiv asumat de Consiliul Judeţean Timiş. 
 
“Există o serie de variante de traseu pentru autostrada care va lega Timişoara de capitala Serbiei, însă argumentul final ţine de dezvoltare strategică, nu de realizarea lucrării cu cât mai puţini bani.  
 
În cadrul şedinţei de lucru de ieri cu reprezentanţii Ministerului Transportului şi CNAIR au fost abordate probleme de rentabilitate, de mediu, cât şi de impact economic pozitiv pentru localităţile traversate. Au fost aduse în discuţie variante care ocolesc municipiul atât prin est, cât şi prin vest, cu legături, de exemplu, la viitorul drum ce va face legătura între A1 şi DN 69 (printre Beregsău Mare şi Săcălaz, coborând spre Diniaş), la nodul de la Remetea Mare, sau chiar în zona Recaşului, această variantă fiind însă şi cea mai îndepărtată de Timişoara. 
 
În ceea ce priveşte traseul prin est, un avantaj de conectare la actualul nod de la Remetea Mare, conform proiectanţilor, ar fi şi drumul de patru benzi pe care Consiliul Judeţean îl construieşte între această descărcare şi centura Timişoarei, în proximitatea Aeroportului. 
 
Toate variantele de traseu discutate au caracter de linii directoare, urmând a fi rafinate în funcţie de propunerile, problemele şi soluţiile înaintate”, a explicat Alin Nica. 

 
În martie 2020, s-a semnat contractul pentru realizarea realizarea documentaţiei pentru Studiul de Fezibilitate a Autostrăzii Timişoara-Moraviţa (până la graniţa cu Serbia). Termenul pentru realizarea documentelor este 16 luni, pe baza lor urmând să se ceară finanţare de la Uniunea Europeană prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020, in cadrul Axei Prioritare 1. 
 
Autostrada Timişoara-Moraviţa va avea 60 de kilometri. De la Moraviţa – via Vârşeţ, sârbii vor avea de realizat şoseaua de mare viteză până la Pancevo, de unde există autostradă până în capitala Belgrad. Pe partea sârbă, valoarea construcţiei a 92 de kilometri de autostradă, care leagă Belgrad-Panciova-Vârşeţ, este de 570 de milioane de euro.  

Vă mai recomandăm:

Autostrada Timişoara-Moraviţa va conecta Banatul cu Belgrad, dar va asigura şi un drum rapid spre plajele din Muntenegru

VIDEO Cum vor ajunge timişorenii la mare în doar cinci ore. Impresionanta autostradă montană construită cu viteză ameţitoare între Serbia şi Muntenegru

Se pregăteşte a treia ieşire de pe autostradă spre Timişoara. Italienii vor realiza drumul de zece kilometri

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările