Sindicaliştii din Apărare critică modul cum a fost ales locul viitoarei fabrici Iveco. Ce soluţie propun aceştia

Sindicaliştii din Apărare critică modul cum a fost ales locul viitoarei fabrici Iveco. Ce soluţie propun aceştia

FOTO Arhivă Adevărul

Sindicaliştii din Apărare nu văd cu ochi buni investiţia de la Petreşti, jud. Dâmboviţa, acolo unde Iveco va produce camioane militare. Aceştia sunt de părere că investiţia trebuia demarată la Automecanica Moreni, acolo unde există specialişti, dar şi infrastructura necesară construirii camioanelor.

Ştiri pe aceeaşi temă

Firma italiană Iveco va ales ca locaţie un teren viran, deşi avea la dispoziţie o hală de 20.000 metri pătraţi la Moreni.
 
"Au declarat că vor fi angajate în fabrica din Petreşti 200 de persoane, dar noi credem că nu vor lucra mai mult de 50, care vor pune caroseria de lemn, că mai mult de atât nu se va face în România", a precizat Constantin Bucuroiu, liderul Sindicatului Automecanica Moreni.
 
Vorbim de un contract încheiat între Guvern şi grupul IVECO în baza unui acord de dezvoltare durabilă a industriei de apărare naţională şi prevede ca, anual, să fie livrate autorităţilor române 440 de astfel de camioane. 
 
Potrivit contractului, producţia ar trebui să înceapă în luna februarie a anului 2021 şi vizează asamblarea a 16 tipuri diferite de camioane.
 
Cu o suprafaţă de 9.000 de mp şi dotată cu 3 linii de producţie, 25 de zone de lucru, o linie completă de tinichigerie şi vopsitorie cu 9 zone de lucru, o linie de finisare cu 7 zone de lucru, precum şi spaţii logistice sau de testare, noua capacitate de producţie din comuna dâmboviţeană Petreşti, situată la jumătatea distanţei dintre Bucureşti şi Piteşti, va oferi locuri de muncă specializate în industria de apărare sau auto. Investiţia se ridică la 50 de mil. euro.
 
 
Camioanele care vor fi construite pentru România sunt vehicule din gama Iveco High Mobility cu tracţiune 4X4, 6X6 şi 8X8, în 16 variante diferite. 
 
O treime dintre camioane vor fi dotate cu cabină blindată. Conform contractului încheiat cu statul român, offsetul reprezintă 80% din valoarea achiziţiei fără TVA, sumă ce trebuie să se întoarcă în economia naţională.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările