Revolta hotelierilor de pe Transfăgărăşan: „Cei de pe Transalpina au deschis, noi stăm ca fraierii”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Transfăgărăşan. Foto arhivă Dumitri Grecu
Transfăgărăşan. Foto arhivă Dumitri Grecu

Operatorii de turism de pe Transfăgărăşan sunt dezamăgiţi că deszăpezirea nu a fost terminată înainte de Rusalii, motiv pentru care turiştii au evitat zona. În schimb, pe Transalpina s-a putut circula

Hotelierii de pe Transfăgărăşan se luptă de ani buni pentru deschiderea, mai mult de patru luni pe an, a celui mai spectaculos drum din România şi sunt supăraţi că deszăpezirea nu a fost finalizată înainte de Rusalii. Operatorii de turism din zona respectivă spun că Transfăgărăşan nu a prezentat suficient interes pentru turişti întrucât mai sus de Cabana Capra nu s-a putut ajunge, fiind afectate inclusiv unităţile de cazare aflate mai jos, media ocupării fiind sub 50%.

„Din cauză că mai sus e închis, nu funţionează ideea de destinaţie turistică. Toţi hotelierii de pe Transfăgărăşan au turişti mai puţini. Când Transfăgărăşanul se deschide, turiştii sunt de două, trei, cinci, şapte ori mai mulţi decât anterior”, a declarat pentru „Adevărul” omul de afaceri Dumitru Grecu, patronul unui renumit hotel de pe Transfăgărăşan. Grecu este unul dintre reprezentanţii mediului de afaceri consultaţi la discuţiile din luna mai, purtate de CNAIR cu autorităţile şi operatorii economici, pentru identificarea unor soluţii ca drumul să fie deschis mai multe luni din an.

„Să nu-mi spună cineva că Transalpina e mai uşor de deszăpezit”

Promisiunile primite atunci de hotelieri erau că Transfăgărăşanul se va deschide înainte de 1 iulie, iar speranţele acestora au fost că deszăpezirea se va încheia înainte de Rusalii, astfel încât turiştii să poată urca şi mai sus de Capra.

„Cei de pe Transalpina au avut deschis de Rusalii, noi am stat ca fraierii. Să nu-mi spună mie cineva că Transalpina, care e la o altitudine cu 200 de metri mai mare decât Transfăgărăşanul şi care e şi mai lung, e mai uşor de deszăpezit. Pe Transfăgărăşan, de la Cabana Capra în sus, e blocat drumul, iar pe partea cealaltă, de la Bâlea Cascadă nu se mai urcă. Era ideal să se deshidă înainte de Rusalii - sărbătoare mare, weekend prelungit. Ar fi fost extrem de benefic şi pentru turişti, şi pentru agenţii economici. Dar se vaită că zăpada e mare”, mai spune Dumitru Grecu.

Revolta hotelierilor de pe Transfăgărăşan: „Cei de pe Transalpina au deschis, noi stăm ca fraierii”
Revolta hotelierilor de pe Transfăgărăşan: „Cei de pe Transalpina au deschis, noi stăm ca fraierii”

Transfăgărăşan. Foto arhivă Dumitri Grecu

Omul de afaceri adaugă că dacă districtul CNAIR de la Bâlea (care aparţine de Sibiu) ar fi lucrat în ritmul celui din Argeş, drumul ar fi fost deszăpezit.

Lupta operatorilor de turism de pe Transfăgărăşan pentru deschiderea şoselei mai mult de 4 din 12 luni durează de ani buni. Între timp, agenţii economici au câştigat în instanţă războiul cu CNAIR, iar o recentă iniţiativă politică şi economică le-a dat speranţe pentru încă două luni (sau chiar mai multe) cu turişti.

Hotelierii sunt afectaţi de perioada prea scurtă în care Transfăgărăşanul e deschis şi dincolo de Cabana Capra şi spun că realitatea din teren nu justifică în niciun fel blocarea circulaţiei publice pe Transfăgărăşan până la 1 iulie şi nici închiderea lui, la dată fixă (20 octombrie).

“Sentimentul meu este că nu se vrea, pentru că la Bâlea Lac este şi o telecabină. Cine vrea să meargă mai sus, foloseşte telecabina, că altfel nu poate să ajungă. Mai e şi interesul celor de pe Valea Prahovei, să nu-şi piardă turiştii, pentru că, odată dezvoltat Transfăgărăşanul, Valea Prahovei va intra într-un con de umbră”, a mai declarat, pentru "Adevărul", Dumitru Grecu. 

Vă recomandăm să citiţi şi:

Transfăgărăşanul ar putea fi deschis mai mult de patru luni pe an, „cu eforturi minime“ din partea CNAIR

Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite