Aplicaţie revoluţionară a Curţii de Apel Piteşti: documentele vor fi comunicate în format electronic părţilor

Aplicaţie revoluţionară a Curţii de Apel Piteşti: documentele vor fi comunicate în format electronic părţilor

Aplicaţia a fost implementată de la 1 martie a.c. FOTO: curteadeapelpitesti.ro

În scopul facilitării comunicării documentelor cu semnătură electronică extinsă, Curtea de Apel Piteşti implementează începând de luni 1 martie a.c. o aplicaţie informatică datorită căreia actele de procedură şi documentele vor fi comunicate în format electronic părţilor.

Este vorba de aplicaţia informatică „EDC- Electronic Documents Communication”, dezvoltată împreună cu Biroul IT şi conducerea Tribunalului Argeş. Documentele vor fi comunicate cu acordul părţilor interesate, accesând pagina de internet a Curţii de Apel Piteşti www.curteadeapelpitesti.ro – secţiunea „EDC_Documente” .

„Aplicaţia va funcţiona experimental, până la finalul acestui an, numai pentru instanţele din judeţul Argeş, urmând a fi extinsă şi la instanţele din judeţul Vâlcea în 2022, perioadă în care se vor putea aduce îmbunătăţiri aplicaţiei, în funcţie de cele constatate în timpul funcţionării experimentale”, spune judecătorul Ion Rebeca, purtătorul de cuvânt al Curţii de Apel Piteşti.

Comunicarea electronică a documentelor către instituţiile publice, care au calitatea de părţi în dosarele aflate pe rol, se va efectua exclusiv pe bază de protocol bilateral încheiat cu Curtea de Apel Piteşti. Primul astfel de protocol a fost încheiat cu Inspectoratul Judeţean de Poliţie Argeş şi urmează să producă efecte începând cu 1.03.2021.

Concret, în urma formulării unei solicitări scrise de persoanele interesate şi a comunicării către instanţă a unui număr de telefon, solicitantului i se va transmite automat o parolă de acces în aplicaţie, prin SMS, în momentul asocierii cererii/protocolului de comunicare electronică a documentelor, cu dosarul aflat pe rolul instanţei de judecată.

Aplicaţia „EDC- Electronic Documents Communication” are capacitatea de a transmite documentele din dosare în format electronic, cu semnătură electronică extinsă (inclusiv a procedurilor de citare) şi este concepută astfel încât să permită şi încărcarea de documente electronice de către părţi, însă această secţiune a fost indisponibilizată, până la efectuarea studiului de impact.

Vă ​mai recomandăm şi:

Trei tinere au restituit o borsetă cu 13.000 de euro pierdută de un şofer după ce poliţiştii au făcut publice imaginile cu ele luând banii

Cum a ajuns un ginecolog să fie judecat pentru tâlhărie: pacientă bătută după chiuretaj. Pe alta ar fi dezvirginat-o

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările