Cum putem prelungi viaţa anvelopelor prin câteva metode simple. Semnele clare că pneurile trebuie înlocuite

Cum putem prelungi
viaţa anvelopelor prin câteva metode simple. Semnele clare că pneurile trebuie
înlocuite

Foto: playtech.ro

Anvelopele se numără printre cele mai scumpe consumabile ale unei maşini, un set acceptabil depăşind în majoritatea cazurilor 1.000 de lei. Cu puţină atenţie şi câteva sfaturi de care trebuie să ţineţi cont, veţi putea prelungi viaţa pneurilor de la maşina personală.

Unul dintre cei mai simpli paşi de urmat este să verificaţi periodic, de preferat odată pe lună, presiunea în pneuri, dar şi uzura acestora. De asemenea, este necesar să schimbaţi regulat pneurile între ele şi să mergeţi la un service pentru a vă asigura că roţile sunt perfect aliniate.

”Presiunea din fiecare anvelopă influenţează pozitiv sau negativ modul în care acestea îmbătrânesc şi, evident, se uzează. Dacă un pneu nu are presiunea corectă, acesta nu numai că se va uza mai repede, dar va contribui şi la creşterea consumului de carburant al maşinii”, explică Florin Marin Bogdan, şef de lucrări la Facultatea de Inginerie din Galaţi.

Schimbarea cauciucurilor între ele

Sfatul specialistului este să verificaţi presiunea în anvelope atunci când acestea sunt reci şi să adăugaţi 0,3 bari peste presiunea recomandată de producătorul cauciucurilor. De asemenea, pneurile trebuie schimbate între ele la fiecare 10.000-12.000 de kilometri, astfel încât să se uzeze uniform şi, evident, să le prelungiţi durata de viaţă.

Echilibrarea pneurilor

Echilibrarea pneurilor, în special după ce am schimbat cauciurile de iarnă cu cele de vară, dar nu numai în acest caz, este esenţială pentru prevenirea unei uzuri premature a pneurilor, dar şi pentru protejarea suspensiilor maşinii, aşa că  nu ezitaţi să o faceţi.

Uzura anvelopelor

Toate anvelopele omologate pentru piaţa europeană au martori de uzură. Aceşti martori de uzură sunt elemente din componenta anvelopei, aflaţi la baza canalelor benzii de rulare. Sunt sub forma unor bumbi de cauciuc care au 1,6 mm înălţime. Când anvelopa se uzează, aceşti martori devin vizibili. Astfel, utilizatorul este avertizat asupra necesitaţii înlocuirii anvelopei.

”Dincolo de faptul că riscaţi să încălcaţi legea şi să fiţi amendaţi dacă anvelopele sunt mult prea uzate, vă puneţi viaţa în pericol, dar şi pe cea a celorlalţi participanţi la trafic. În plus, pe ploaie creşte considerabil riscul acvaplanării şi implicit a producerii unui accident rutier”, punctează Florin Marin Bogdan.

Normele legale stipulează că anvelopa trebuie să aibă o adâncime mai mare sau egală cu 1,6 mm pe o suprafaţă de minim 75% din lăţimea profilului. Daca adâncimea benzii de rulare este sub 1,6 mm, veţi fi amendaţi şi puteţi rămâne chiar fără certificatul de înmatriculare. Veţi primi actele înapoi după ce aţi înlocuit anvelopele uzate.

Alinierea roţilor

Alinierea roţilor este un alt element extrem de important pentru siguranţa maşinii în trafic, dar şi pentru durata de viaţă a pneurilor.

”Dacă roţile nu sunt corect aliniate, se vor uza neregulat şi mult mai repede decât dacă nu ar exista această problemă. În primul rând, maşina nu va mai fi la fel de manevrabilă, ceea ce afectează serios capacitatea şoferului de a efectua rapid anumite manevre în trafic şi de a frâna la timp”, susţine Florin Marin Bogdan.

Soluţia este să mergeţi periodic la un service autorizat, indicat ar fi o dată la şase luni, pentru a verifica alinierea roţilor.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: