Cele şase defecţiuni care apar la sistemul de frânare. De ce ajunge maşina să tragă într-o parte

Cele şase defecţiuni
care apar la sistemul de frânare. De ce ajunge maşina să tragă într-o parte

Foto: arhivă Adevărul

Frâna este unul dintre cele mai importante sisteme ale autovehiculului şi tocmai de aceea problemele tehnice care pot apărea trebuie tratate cu maximă seriozitate, astfel încât deplasările cu maşina să se poată realiza în siguranţă.

Sistemul de frânare este alături de direcţie una dintre cele mai importante componente ale maşinii, fără de care nu putem controla şi opri în siguranţă autovehiculul. Vă prezentăm mai jos cele mai grave probleme care pot apărea la frână şi semnele care le scot în evidenţă.

Vibraţia volanului

Dacă frânăm şi simţim că volanul vibrează, este cazul să mergem la un service autorizat pentru o verificare. Cel mai probabil, unul dintre discurile de frână s-a uzat şi are o grosime neuniformă sau s-a deformat în urma supraîncălzirii, lucru care face ca atunci când atinge plăcuţa de frână, să producă vibraţiile amintite Dacă grosimea discului de frână nu este uniformă, acesta trebuie înlocuit.

Scârţâit la frânare

Un zgomot obişnuit pentru mulţi şoferi este scârţâitul la frânare. Acesta se produce, de regulă, atunci când plăcuţele de frână s-au uzat extrem de mult, ajungându-se ca placa acestora sau senzorul de uzură să zgârâie discul de frână. Zgomotul amintit poate apărea şi pentru că etrierul s-a blocat. Dacă acesta s-a defectat, va trebui înlocuit, ca şi plăcuţele de frână sau discurile dacă s-au deteriorat.

Maşina trage într-o parte

Există şi posibilitatea ca, la un moment dat, să constatăm că maşina trage efectiv într-o parte atunci când frânăm. O verificare la un service autorizat este obligatorie pentru că este posibil să există o scurgere de ulei, caz în care frânarea nu se mai realizează la parametri optimi pe una dintre părţile maşinii. De asemenea, sunt şanse şi ca un etrier să se fi blocat, ceea ce face ca plăcuţele de frână să nu mai poată frâna eficient.

Pedala de frână moale

Chiar şi proprietarilor de maşini performante li se poate întâmpla să simtă pedala de frână moale când o acţionează, în special după un drum lung. Cel mai probabil, a pătruns aer pe circuitul lichidului de frână, există scurgeri pe conductele de frână sau lichidul de frână şi-a pierdut proprietăţile. De asemenea, se poate întâmpla ca senzorul sau supapa repartitorului de sarcină la frânare să se fi blocat. Dacă vă loviţi de o asemenea problemă, trebuie să mergeţi de urgenţă la un service pentru a nu risca să rămâneţi fără frână în trafic.

Rigiditate la frânare

Vă puteţi lovi şi de opusul situaţiei amintite anterior, în sensul că pedala de frână se poate dovedi rigidă, fiind greu de apăsat. Şi într-un astfel de caz blocarea etrierului poate fi cauza, dacă ţine plăcuţele de frână pe disc, dar este posibil şi ca servofrâna să aibă scurgeri. Este recomandat să faceţi o verificare la un service pentru a identifica problema înainte ca aceasta să se agraveze şi să pună în pericol oprirea în siguranţă a maşinii.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: