Directorul Aeroportului Tuzla: „Suntem pregătiţi, dacă situaţia o cere“. La celălalt aeroport al Constanţei, Mihail Kogălniceanu, sunt trupele NATO

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Sursa Facebook RAS Aeroport Tuzla Lrtz
Sursa Facebook RAS Aeroport Tuzla Lrtz

Aeroportul privat de la Tuzla, Constanţa, este pregătit să se pună la dispoziţia Ministerului Apărării Naţionale, dacă situaţia o va cere. Regional Air Services (RAS) Tuzla este învecinat cu baza militară UM 02040, unde funcţionează Grupul 256 Elicoptere din compunerea Flotilei 56 Fregate a Flotei din cadrul Statului Major al Forţelor Navale.

Cele două entităţi de la Tuzla, militară (publică) şi civilă (privată), au în comun pentru operare facilităţi precum pista, helipunţi şi turnul de control. 

„Întotdeauna ne-am desfăşurat activitatea astfel încât să nu ne încurcăm unii pe alţii“, spune Adrian Vasilache, directorul Regional Air Services (RAS) Tuzla, despre vecinii din Marină cu care coabitează în baza unui protocol de colaborare.

Într-un scurt istoric al bazei militare de la Tuzla, site-ul navy.ro al Forţelor Navale Române arată ca principale repere că în septembrie 2007 pe Aeroportul Mihail Kogălniceanu au început zborurile de instrucţie cu elicopterele IAR 330 Puma NAVAL, iar pe aerodromul Tuzla zborurile de instrucţie au început 2 ani mai târziu, în februarie 2009. 

În august 2008 s-au executat primele apuntări pe timp de zi de către piloţii de elicoptere proveniţi din rândul ofiţerilor de marină. La 30 octombrie 2009 s-a executat primul zbor de instrucţie cu echipaj constituit din locotenenţi de marină şi cu primul pilot comandant provenit din rândul ofiţerilor de marină. 

În aprilie 2012 s-a executat primul zbor de instrucţie, organizat la bordul Fregatei 221, cu personalul serviciul de luptă V- aviaţie ambarcat la bord. În 2012, în timpul misiunii Atalanta, elicopterul IAR 330 Puma NAVAL aflat în organica fregatei Regele Ferdinand a fost primul elicopter militar românesc care a realizat un zbor deasupra Ecuatorului. 

Iar în septembrie 2013, la bordul Fregatei „Regina Maria” în cadrul misiunii Active Endeavour, serviciul de luptă V- aviaţie a fost constituit integral din personal aeronautic şi tehnic-ingineresc provenit din rândul cadrelor militare de marină.

Date fiind importanţa acestei baze de elicoptere şi a faptului că Aeroportul Tuzla este singurul aeroport de la litoral, aproape de Marea Neagră, şi aproape de Constanţa, Tuzla constituie astfel un punct de interes pe harta strategică a graniţei NATO.

Pentru constănţeni, existenţa unui al doilea aeroport, civil, în afară de Aeroportul Mihail Kogălniceanu (şi de baza militară alăturată unde sunt cantonate trupele americane în cadrul NATO), este un confort, un plus de siguranţă. Aeroportul Tuzla este de utilitate publică şi este pus la dispoziţia Statului român când situaţia o va cere, cu infrastructura şi dotarea existente. 

Sursa Facebook RAS Aeroport Tuzla Lrtz 

Aeroportul Tuzla - aparat zbor Sursa Facebook RAS Aeroport Tuzla Lrtz

„Este un context cu totul nou, un conflict militar pentru care noi nu suntem pregătiţi, logistic vorbind. Noi suntem entitate civilă, nu militară. Dar da, suntem pregătiţi psihic pentru rechiziţionare (măsură excepţională prin care un organ al administraţiei de stat obligă pe cetăţeni la cedarea temporară a unor bunuri mobile sau imobile, contra plată, pentru nevoile armatei sau ale statului - n.red.), dacă situaţia o cere. Aici nu există niciun comentariu. Nu ştiu exact dacă suntem de interes în contextul actual, nu avem solicitări speciale, informaţional vorbind. Suntem entitate privată, dar forma de proprietate nu ne deosebeşte, avem aceleaşi drepturi şi îndatoriri ca orice aeroport. Constanţa, într-adevăr, e un caz special, fericit, chiar şi în condiţii normale, pentru că are două aeroporturi în apropiere – Mihail Kogălniceanu şi Tulcea. Sigur, sunt oraşe mari în lume care au mult mai multe – de exemplu, Atena. Are şapte aeroporturi în jurul său“, arată Vasilache.

În acest moment, Aeroportul de la Tuzla nu are deci solicitări sau pregătiri în curs, altele decât cele uzuale. „E posibil să apară modificări. Vom face atunci ceea ce ni se va cere. Deocamdată funcţionăm normal“, afirmă Adrian Vasilache, directorul RAS Tuzla. 

Este de aşteptat ca traficul civil, cu aeronave mici şi medii şi cel cu elicoptere civile, să se mute în perioada următoare la Tuzla, dacă la Mihail Kogălniceanu nu ar mai fi posibil. 

Sursa Facebook RAS Aeroport Tuzla Lrtz

Aeroportul Tuzla - aparat zbor Sursa Facebook RAS Aeroport Tuzla Lrtz

Vă mai recomandăm: 

LIVE TEXT | Rusia a invadat Ucraina. Armata rusă anunţă că a scos din serviciu baze aeriene. Kievul rupe relaţiile diplomatice cu Moscova 

Prima reacţie a Forţelor Navale Române, în ziua invadării Ucrainei: „Situaţia este monitorizată. Populaţia să stea liniştită“

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite