FOTO Cum funcţionează primele autobuze electrice din România: „Ceea ce au adus polonezii este ceva cu totul şi cu totul diferit”

FOTO Cum funcţionează primele autobuze electrice din
România: „Ceea ce au adus polonezii este ceva cu totul şi cu totul diferit”

10 autobuze electrice circulă pe străzile din Cluj-Napoca. FOTO: Victor Silaghi

Pe forumul Asociaţiei „Metrou Uşor”, un ONG care are drept obiectiv principal îmbunătăţirea condiţiilor de transport public din România, a apărut o galerie foto cu cele de 10 autobuze electrice care circulă pe străzile din Cluj-Napoca. Postarea cuprinde şi o analiză amănunţită a autobuzelor făcută de un pasionat.

„În ultima zi de primăvara din acest an, Cluj-Napoca a devenit primul oraş din ţară care a făcut un pas mare în ceea ce înseamnă dezvoltarea transportului în comun. Desigur, eram obişnuiţi cu achiziţiile recente pe care le-au făcut, dar de data aceasta s-a trecut la un alt nivel: autobuzele electrice.
Un număr de 10 autobuze circulă deja pe străzile oraşului din Transilvania (pe cel de-al 11-lea nu l-am zărit ieri toată ziua - din câte am înţeles, ar fi fost livrat în cursul săptămânii trecute, dar nu l-am văzut la vreun garaj prezent, fizic)”, scrie Victor Silaghi, un membru pasionat al Asociaţiei „Metrou Uşor” pe forumul asociaţiei 
 

„Ceea ce au adus polonezii este ceva cu totul şi cu totul diferit”

 
Victor face o descriere a autobuzelor:
„Despre acestea, aş putea să vă spun că arată impecabil din punct de vedere al aspectului. Sigur, am călătorit prin România în oraşe care au mai achiziţionat autobuze de la firma Solaris (Craiova, Piteşti), dar ceea ce au adus polonezii este ceva cu totul şi cu totul diferit: structura/forma autobuzului din interior, bordul şoferului (cu touch screen la toate butoanele posibile, mai puţin maneta de semnalizare), dar şi algoritmul asupra căruia a fost conceptul - electric.
 
Foarte silenţioase în deplasare. Nu e de mirare că a fost declarat "Bus of the Year 2017", intr-o competitie cu Ebusco, Irizar, Van Hool şi gigantul Mercedes-Benz. Vehiculul care a fost înscris în competiţie atunci a fost dotat cu un sistem dual de încărcare, cu pantograf şi cu priză, care permiteau alimentarea acumulatorilor din mers sau, mai rapid, cu un încarcător staţionar de 80kWh. Capacitatea acumulatorilor este de 240 kWh. Motorizarea este asigurată de două motoare (montate în butucul roţilor motoare spate) de câte 120 kW fiecare.” 

Autobuz electric la Cluj. FOTO: Victor Siaghi
 

„Primele vehicule cu baterii fără emisii din România”

 
„Trebuie sa mai punctez faptul ca cele 11 autobuze electrice Urbino electric, de 12 metri, furnizate de Solaris la Cluj-Napoca sunt primele vehicule cu baterii fără emisii din România.
Autobuzul Urbino Electric 12 este echipat cu o unitate realizată de alimentare în Polonia. Modelul comandat de operatorul român a fost dotat cu un motor electric de 160 kW şi baterii de tracţiune de 200 kWh. Adăugarea de autobuze electrice la de transport a însemnat şi investiţii în infrastructura de încărcare, care implică construirea a 11 staţii de încărcare lentă şi două posturi de încărcare rapidă utilizând pantografe montate pe acoperişul autobuzelor. Despre acestea vor reveni spre finalul prezentării celor 10 autobuze pe care le-a surprins pe străzile din Cluj-Napoca”, mai scrie Victor. 
 
 

Aer condiţionat şi acces WiFi

 
„Autobuzele pentru Cluj-Napoca au aer condiţionat, precum şi un sistem complet de monitorizare la exterior şi în interiorul autovehiculului. În plus, autobuzele Urbino electric au opţiunea de a oferi acces gratuit la WiFi. Acestea pot transporta până la 78 de pasageri, dintre care 27 de locuri pe scaune. 10 locuri sunt accesibile la podea coborâtă, ceea ce ar trebui să faciliteze accesul pasagerilor cu mobilitate redusă.
Din păcate, Compania de Transport Cluj-Napoca nu a avut o deschidere către noi pentru a ne prezenta precis cum se desfăşoară încărcarea acestor autobuze într-un garaj, precum şi a ne oferi alte informaţii despre achiziţia acestora sau despre următoarea tranşă de 12 autobuze care vor veni în inima Transilvaniei (despre care s-a vehiculat in presa in ultimele 48 de ore)”, mai spune acesta. 
 
Autobuz electric la Cluj. FOTO: Victor Siaghi
 

„5 din cele 10/11 autobuze electrice erau la încărcare”

 
„Ar mai fi de menţionat faptul că ieri, la orele 16, 5 din cele 10/11 autobuze electrice erau la încărcare, în depoul de la IRA ... la două ore distanţă, 202 a ieşit probabil cu acces ...
Cât am stat ieri în Cluj-Napoca, am găsit autobuzele doar pe 2 linii:
„Linia 30 - Disp. Grigorescu - Strada Aurel Vlaicu (Disp. IRA) - consider că nu sunt bune pentru aceasta linie, deoarece fluxul de călători este unul mare, articulatele având prioritate în repartizarea lor;
Linia 32 - Piaţa Mihai Viteazul - Str. C. Brancusi”
 
 
Citeşte şi
 
 
Imagini din aceeasi galerie
  • Autobuze electrce în trafic la Cluj-Napoca. FOTO: Victor Silaghi
  • Autobuze electrce în trafic la Cluj-Napoca. FOTO: Victor Silaghi
  • Autobuze electrce în trafic la Cluj-Napoca. FOTO: Victor Silaghi
  • Autobuze electrce în trafic la Cluj-Napoca. FOTO: Victor Silaghi
  • Autobuze electrce în trafic la Cluj-Napoca. FOTO: Victor Silaghi
  • Autobuze electrce în trafic la Cluj-Napoca. FOTO: Victor Silaghi
  • Autobuze electrce în trafic la Cluj-Napoca. FOTO: Victor Silaghi
  • Autobuze electrce în trafic la Cluj-Napoca. FOTO: Victor Silaghi
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările