Alimente salvatoare pentru cei care nu reuşesc să-şi păstreze sub control nivelul colesterolului

Alimente salvatoare pentru cei care nu reuşesc să-şi păstreze sub
control nivelul colesterolului

Pentru a evita creşterea nivelului de colesterol, este important să ai un stil alimentar echilibrat.

Nivelul ridicat de colesterol rău (LDL) poate provoca grave probleme de sănătate, iar printre cele mai frecvente afecţiuni se numără bolile cardiovasculare. Aşadar, pentru menţinerea sub control a colesterolului este esenţială detoxificarea organismului.

Ştiri pe aceeaşi temă

Hipercolesterolemia, cunoscută şi sub numele de acumularea excesivă de colesterol în artere, este o tulburare care afectează tot mai mulţi oameni în fiecare zi. Lipidele, care sunt produse natural de ficat, se găsesc şi în multe alimente mâncate zilnic. Din acest motiv, organismul le depozitează. Ca rezultat, riscul de a suferi de boli cardiovasculare creşte. În plus, pot fi afectate şi alte organe.

Pentru a evita creşterea nivelului de colesterol, este important să ai un stil de viaţă echilibrat. Acest lucru înseamnă o alimentaţie corectă, lipsită de grăsimi şi bogată în produse care ajută la eliminarea colesterolului rău.

Iată 10 alimente care pot scădea colesterolul şi pot îmbunătăţi alţi factori de risc pentru boli de inimă.

1. Avocado

Avocado este o sursă bogată de acizi graşi mononesaturaţi şi de nutrienţi. Cercetări recente au relevat faptul că includerea zilnică a unui avocado în dietă poate ajuta la îmbunătăţirea nivelului de colesterol.

2. Fasolea

Fasolea este una dintre cele mai bogate legume în fibre solubile. Pe lângă faptul că ajută la eliminarea colesterolului, timpul îndelungat necesar organismului pentru a digera acest aliment păstrează senzaţia de saţietate mai mult timp.

3. Afine

Afinele ajută la păstrarea arterelor curate, reducând nivelului de colesterol din sânge. Puteţi alege afine proaspete, congelate sau uscate.

4. Usturoiul

Usturoiul scade tensiunea arterială, împiedică formarea cheagurilor de sânge şi protejează împotriva infecţiilor.

5. Soia

Consumul de soia şi alimentele obţinute din soia, precum tofu şi laptele de soia, este o altă modalitate de scădere a colesterolului.

6. Făină de ovăz

Fibrele solubile din ovăz formează un gel care previne absorbţia colesterolului în fluxul sanguin. Se recomandă consumul a 5-10 grame pe zi.

7. Roşii

Un studiu recent a descoperit că includerea roşiilor bogate în licopen în dieta dvs. zilnică timp de câteva săptămâni poate ajuta la reducerea nivelului de colesterol rău cu aproape 10%. Licopenul din roşii descompune grăsimea care înfundă arterele. Se recomandă un consum de aproximativ 1/2 cană cu suc de roşii pe zi.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: