Cândva, să fi fost prin 2006, am luat contact cu Apusenii. Mi-am zis atunci că revin, mi-am repetat acest lucru destul de des, dar m-am luat cu altele şi nu s-a întâmplat. Este puţin altfel pe aici, un altfel foarte plăcut. De la perspectiva egoistă a celui care iubeşte condusul sportiv şi care uită că nu este singur în maşină şi până la oameni şi bucate.

Da, i-am întins puţin articulaţiile acestui DS7 Crossback, dar revin la acest detaliu ceva mai târziu. Am fost inspirat de nişte drumuri atât de frumos desenate... În altă ordine de idei, v-am spus că Meşendorf 65 este un loc magic, ei bine am mai găsit unul... La Saca 42. Este bine... atât pentru suflet cât şi pentru papile. Oameni buni şi frumoşi, o supă senzaţională, o pălincă pe măsură, un prosecco produs local... doar câteva din ingredientele care fac din La Saca 42 un loc de ţinut minte.

Categoric unul din locurile care vor caracteriza acest tur pentru mine...

Despre DS 7 Crossback E-Tense PHEV 4x4 Rivoli

Deja este o provocare să pronunţi numele maşinii, dar să mai fii în faţa emitentului, să-l auzi că pronunţă numele maşinii... zici că este numele tezei de la lucrarea de licenţă. Lăsând gluma pe marginea drumului, avem un SUV din zona compactă care zice că este premium. Din punct de vedere tehnic îi acordăm acest statut. Este un plug-in hybrid, cu trei motoare, tracţiune integrală, şi o baterie de 13,2 kWh. DS anunţă o autonomie electrică de aproximativ 54 km, iar astăzi, cam atât am parcurs cu un plin de baterie. O bilă albă pentru francezi.

Un patru cilindri în linie de 1.6 litri care dezvoltă 200 CP este partenerul pentru drum lung. Este asociat cu o cutie automată cu 8 trepte, iarăşi un detaliu plăcut. Tracţiunea integrală este un cocktail de tracţiune în sensul clasic şi punte spate propulsată de un motor electric de 110 CP şi 320 Nm. Sistemul hybrid este creditat cu 300 CP şi 520 Nm, impresionant, la fel şi cele 5,9 secunde necesare celor 1.900 kg pentru a ajunge la 100 km/h.

Chiar dacă bateria este descărcată complet, mai este păstrat ceva suc pentru a te ajuta în cazul unor depăşiri. Mi-aş fi dorit o punte spate ceva mai aşezată, îţi induce o ciudată senzaţie de ”lejeritate” în cazul rulării în linie dreaptă la viteze de autostradă. Frânele corecte şi rezistente la oboseală.

Designul nu îl comentez, pentru că frumosul este în ochii privitorului, totuşi, interiorul, pe alocuri, este o provocare ergonomică. Parcă nu aş fi pus butonul frânei de staţionare lângă cel de deschidere al geamului lateral...

Foto - Ciprian Mihai / Bogdan Paraschiv

Partenerii aventurii #CarsAndRoads by Michelin  - MOL România, Nokia Mobile, Server Config, SYNLAB România.