Indiferent de alegere, diesel sau benzină, românii care cumpără maşini din ţară sau din străinătate trebuie să facă actele auto să înscrie maşinile la Serviciul de Înmatriculări de care aparţin, la Direcţia de Taxe şi Impozite Locale, iar pentru aceasta pot apela la firme autorizate de înmatriculări auto care oferă astfel de servicii de calitate ridicată şi care îi scutesc de stres şi timp pierdut.  

De ce preferă românii maşinile cu motoare diesel?

Ei spun că din punct de vedere al economiei la combustibil, maşinile diesel sunt mai bune. De ce? Pentru că:

  • O maşină diesel consumă cu 30% mai puţin decât o maşină cu motor pe benzină. Se consideră că motorina este un combustibil mai eficient, care produce mai multă energie decât benzina şi care oferă un consum mai bun la motorul diesel.
  • Sunt maşini diesel care pot funcţiona pe bază de motorină şi combustibil organic. Este vorba despre un biocombustibil economic, numit biodiesel B20 care conţine 20% combustibil organic şi 80% motorină.
  • Maşinile cu motoare diesel au putere mai mare în ceea ce priveşte capacitatea de tractare, la urcarea în pantă sau la tragerea unei rulote.
  • Componentele diesel sunt mai solide, au o durată de viaţă mai mare, însă au preţul mai ridicat comparativ cu cele care au motoarele pe benzină.

Atenţie! Maşinile diesel sunt mai poluante comparativ cu maşinile pe benzină!


Acesta este cel mai mare dezavantaj al maşinilor cu motoare diesel. Specialiştii spun că maşinile diesel pot emite o cantitate mult mai mare de CO2 decât maşinile pe benzină. Diferenţa fiind de 3,65 tone CO2 pe durata de viaţă a unei astfel de maşini. În ţara noastră numărul de maşini diesel este mai mic decât cel al maşinilor cu motoare pe benzină. Chiar şi aşa poluarea este destul de mare, emisiile poluante produse de astfel de maşini au ajuns să depăşească emisiile poluante ale motoarelor cu benzină.

Alte dezavantaje sunt:

  • Maşinile diesel pornesc mai greu iarna, când temperatura ajunge la minus 18 grade Celsius.
  • Maşinile diesel fac zgomot mai mare comparativ cu maşinile pe benzină.
  • Costul acestor maşini este mai mare, dar poate fi amortizat în câţiva ani. 

În centrul marilor oraşe din Europa (în zonele ecologice) se doreşte interzicerea maşinilor diesel care au emisii de NOx mai mari de 80 g pe km. Motivul este poluarea mediului şi faptul că mulţi oameni se îmbolnăvesc şi mor din cauza emisiilor de noxe de azot de la motoarele diesel. Poluarea vehiculelor provoacă boli respiratorii şi afectează direct mediul înconjurător. Este vorba despre maşinile mai vechi, care nu respectă normele Euro 6.

Iată că în Germania deja sunt interzise astfel de maşini. Măsura legislativă a fost enunţată de membrii comisiei de mediu şi de cancelarul Angela Merkel. Se pare că organizaţiile de mediu au tras un semnal de alarmă pentru că anual, în Germania, mor peste 10 000 de oameni din cauza emisiilor de noxe de azot, provenite de la astfel de motoare poluante. Astfel că în zonele verzi ecologice din centrul oraşelor şi în cartierele rezidenţiale sunt amplasate indicatoare care marchează accesul doar pentru maşinile care au vinieta verde aplicată la parbriz (aceasta este dată de certificatori autorizaţi şi demonstrează faptul că maşina are mai mult de Euro 5).

Despre maşinile care au motoare Euro 6 se spune că au sisteme de absorbţie a noxelor şi prezintă echipamente de control pentru emisiile poluante. Însă dacă sunt depăşite valorile emisiilor poluante prestabilite, astfel de echipamente pot bloca funcţionarea motorului.

Producătorii auto sunt dezamăgiţi de această reglementare


Astfel de măsuri deşi dezamăgesc foarte mult pe dealerii auto, pe cumpărători şi producători deopotrivă, în acelaşi timp îi fac pe aceştia să creadă că este puţin probabil ca interdicţia să nu fie aplicată şi mai mult în viitor. Motivul este clar, emisiile de oxid de carbon sunt foarte toxice şi poluante pentru mediu, pentru populaţie. Oamenii ar trebui încurajaţi să cumpere autovehicule electrice pentru a se preveni în acest fel poluarea aerului, fără însă a fi neapărat necesară interzicerea automobilelor diesel.

Probabil că în curând maşinile electrice vor fi tot mai mult vizibile în marile oraşe, iar numărul maşinilor cu motoare diesel va scădea. Planul de interzicere al acestor maşini se va aplica şi în Paris, Stuttgart şi alte oraşe ale Europei. Astfel se vor îngreuna tranzacţiile spre vehicule şi va apărea o prăbuşire a pieţii maşinilor diesel în Europa, mai ales în ceea ce priveşte ţările unde vor avea loc interdicţii de acest gen, la nivel local, pentru reducerea poluării.

Datorită acestui fapt, maşinile diesel vechi vor fi scoase la vânzare, iar pe piaţa de vehicule second-hand va apărea un număr mare de astfel de maşini diesel aduse din Germania. În concluzie, românii vor fi tentaţi să cumpere astfel de maşini cu motoare murdare (care poluează atmosfera) şi care din păcate vor creşte poluarea în ţara noastră.

Pentru a combate acest trend în Bucureşti, autoritatea locală de transport are intenţia de a impune un astfel de sistem de prevenire a poluării, asemanator cu cel implementat în Germania. Se doreşte astfel aplicarea acestei legi în Zona Centrală a capitalei. Maşinile diesel poluante nu vor putea circula de exemplu în zona Piaţa Victoriei, Parcul Carol, Strada Traian, Strada Buzeşti.