Autorii unor farse video ce au vizat edili şi oficiali de stat critici faţă de regimul Putin sunt plătiţi de o platformă online deţinută de Gazprom

Autorii unor farse video ce au vizat edili şi oficiali de stat critici faţă de regimul Putin sunt plătiţi de o platformă online deţinută de Gazprom

Vladimir „Vovan” Krasnov (stânga) şi Aleksei „Lexus” Stoliarov FOTO EPA-EFE

Doi umorişti ruşi care s-au dedat recent unor tentative de farse împotriva unor primari din capitale europene sunt plătiţi de o platformă online deţinută de Gazprom.

Ştiri pe aceeaşi temă

Postul german de televiziune ARD dezvăluie că umoriştii Aleksei Stoliarov şi Vladimir Krasnov (Kuzneţov numele real), cunoscuţi sub pseudonimele „Lexus”, respectiv „Vovan”, sunt angajaţi ai RuTube, echivalentul rusesc al YouTube.

Plaftorma RuTube este deţinută din 2008 de Gazprom-Media, care aparţine Gazprom.

„Lucrăm pentru RuTube şi suntem ambasadori ai platformei RuTube. Aşadar, ne primim banii de acolo”, a recunoscut Aleksei Stoliarov într-un dialog cu postul ARD.

Primăriţa Berlinului, Franziska Giffey, a fost contactată luna trecută de un bărbat ce se dădea drept edilul Kievului, Vitali Kliciko. Însă Giffey a întrerupt conversaţia după câteva întrebări ce i s-au părut nepotrivite.

Primarii Budapestei, Madridului, Varşoviei şi Vienei au trecut la rândul lor printr-o experienţă similară.
„Vovan” şi „Lexus” au admis recent că sunt autorii acestor farse.

În afară de edili europeni, cei doi actori au căutat să facă victime în rândul unor oficiali de stat şi celebrităţi cunoscuţi pentru faptul că au o atitudine critică faţă de regimul Putin. Din cauza activităţii lor, cei doi actori sunt suspectaţi că ar fi colaboratori ai Serviciului Federal de Securitate (FSB, fostul KGB).

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările