Noua normalitate? Succesul influencerilor generaţi de calculator, o pregustare a metaversului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Influencerul virtual Bangkok Naughty Boo FOTO mpmodelsbkk.com
Influencerul virtual Bangkok Naughty Boo FOTO mpmodelsbkk.com

Bangkok Naughty Boo este unul dintre cei 130 de influenceri generaţi de calculator care îşi ţin publicul în priză cu promovarea unor produse pe reţele de socializare sau pe site-uri.

Personaj fictiv, Bangkok Naughty Boo a devenit în perioada pandemiei un star al internetului în Thailanda. El face parte dintr-o nouă generaţie de influenceri, una care promite să rămână mereu la aceeaşi vârstă, la modă şi departe de scandaluri.

„Voi avea mereu 17 ani, sunt non-binar şi visez să devin un pop star”, spune Bangkok Naughty Boo într-o înregistrare video de prezentare trimisă către AFP.

Potrivit experţilor din domeniul digital, odată cu sosirea metaversului, puterea influencerilor virtuali, extrem de populari în rândul adolescenţilor din Asia, va creşte.

Este un fenomen favorizat de pandemia de COVID-19, care a redus interacţiunile reale.

Ai-Ailynn, o influenceriţă virtuală apărută recent, este „adaptată la noua noastră normalitate” adusă de COVID-19, afirmă creatorii ei din cadrul companiei SIA Bangkok. Explicaţia: Ai-Ailynn (foto mai jos) nu este vizată de „limitele specifice oamenilor”.

FOTO Ai-Ailynn/ Instagram

Influencerita virtuala Ai-Ailynn FOTO Ai-Ailynn/ Instagram

Primii locuitori ai metaversului

„Influencerii virtuali sunt perfecţi pentru a fi primii locuitori ai metaversului”, viitoarea lumea virtuală la care lucrează giganţii digitali, mai ales Facebook, explică pentru AFP Nick Baklanov, specialist în marketing la Hype Auditor.

Există 130 de influenceri virtuali în lume, dar ei urmează să se dezvolte cu viteza a cincea în Asia,  estimează experţii din domeniul digital. Relevanţa lor va creşte, generând o piaţă de 13,8 miliarde de dolari la nivel mondial în 2021, potrivit Statista, companie specializată în analiza datelor de piaţă.

„Generaţia Z este cel mai mare grup de internauţi din Asia, este adaptată la digital, foarte familiară cu reţelele de socializare şi cu tot ce este virtual”, explică Nick Baklanov.

Cea mai bogată persoană virtuală ar fi Lil Miquela, din Los Angeles, care face bani frumoşi din promovări pentru mărci precum Prada şi Calvin Klein.

Influenceriţa virtuală Lil Miquela FOTO virtualhumans.org via Brud

Influencerita Lil Miquela FOTO virtualhumans.org via Brud

Organizaţia Mondială a Sănătăţii a difuzat mesaje de informare despre coronavirusul SARS-CoV-2 prin intermediul personajului fictiv Knox Forst, urmărit de 700.000 de utilizatori de Instagram.

În Thailanda, Bangkok Naughty Boo a semnat cu o mare agenţie de manechine, iar Ai-Ailynn este imaginea unui operator de telefonie mobilă.

O reputaţie protejată

Spre deosebire de influencerii în carne şi oase, influencerii virtuali pot fi constanţi, ceea ce ajută companiile. Nu îşi schimbă etica muncii, nu pierd nopţi şi sunt feriţi de potenţiale scandaluri compromiţătoare, notează AFP.

„Nu vor face niciodată comentarii incorecte din punct de vedere politic şi nu vor fi amestecaţi în scandaluri sexuale”, explică Chen May Yee, directoare în cadrul agenţiei de comunicare şi marketing Wunderman Thompson.

Un avantaj evident, mai ales în unele ţări în care personalităţile publice pot ajunge uşor o ţintă a autorităţilor.

„Represiunea recentă a guvernului chinez împotriva influencerilor bogaţi, consideraţi vulgari şi imorali este susceptibilă să crească şi mai mult atracţia pentru virtual”, estimează Chen May Yee.

Ai-Ailynn suscită un interes enorm în rândul unor companii asiatice aflate în căutarea inovaţiei şi a unei noi ordini mondiale post-pandemie, afirmă creatorul său, SIA Bangkok.

Dar „oamenii aspiră mereu la autenticitate, la realitatea ce o presupune un influencer din viaţa reală”, subliniază Mutchima Wachirakomain, o influenceriţă în vârstă de 25 de ani urmărită de zeci de mii de persoane pe Instagram.

Ţinând cont de acest aspect, crearea şi întreţinerea unei relaţii intime cu publicul este un obiectiv pentru Bangkok Naughty Boo.

„Sper ca într-o zi să pot să vă întâlnesc pe toţi în persoană. Vă iubesc!”, spune el pentru AFP înainte de a trimite un sărut către cameră.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite