Un altfel de „Loto”: În China, înmatriculările maşinilor se fac prin tragere la sorţi. Peste 1,5 milioane de posesori de maşini aşteaptă să câştige

Un altfel de „Loto”: În China, înmatriculările maşinilor se fac prin tragere la sorţi. Peste 1,5 milioane de posesori de maşini aşteaptă să câştige

FOTO Reuters

Înmatricularea unei maşini în China este o adevărată loterie. Din dorinţa de a reduce poluarea şi ambuteiajele, autorităţile de la Beijing au hotărât să distribuie un număr limitat de plăcuţe de înmatriculare, şi acelea prin tragere la sorţi. La finele anului trecut, peste un milion şi jumătate de chinezi aşteptau să câştige la tombolă mult-dorita plăcuţă.

Ştiri pe aceeaşi temă

Deocamdată, măsură se aplică în patru oraşe importante din China - Beijing, Shanghai, Canton (Guangzhou) şi Guiyang - şi urmează să fie extinsă în alte opt metropole, printre care Chengdu, Chongqing, Wuhan, Tianjin şi Shenzhen, a declarat săptămâna trecută vicesecretarul general al Asociaţiei de Producători Auto din China.

Obiectivul este reducerea înmatriculărilor de noi maşini la 400.000, echivalentul a 2% din vânzările totale de anul trecut.

Din 2008, numărul maşinilor din Beijing au crescut de la 3,13 milioane la 5,18 milioane. La începutul anului trecut, primăria capitalei chineze a stabilit o loterie lunară prin care distribuie 20.000 de plăcuţe de înmatriculare. Totuşi, datorită corupţiei extinse, pe străzile Beijingului se pot vedea tot mai multe maşini de lux fără plăcuţe de înmatriculare.

În august 2012, sistemul a înregistrat 1.05 milioane de aplicanţi, dintre care 110.000 s-au înscris pentru prima dată, iar 19.926 au primit permisiunea de a-şi cumpăra o maşină. De parcă situaţia nu ar fi destul de complicată pentru un cetăţean care doreşte să-şi cumpere o maşină nouă, autorităţile din Beijing acordă un permis de conducere la fiecare 53 de candidaţi.

Cel mai mare ambuteiaj din toate timpurile

În urmă cu trei ani, pe o autostradă chineză s-a produs cel mai mare ambuteiaj din istorie, scria presa internaţională la acea vreme. Cozile se întindeau pe 100 de kilometri, iar degajarea circulaţiei a durat nouă zile.

Totul a început de la zeci de camioane de mare tonaj care se îndreptau spre capitală cu alimente şi materiale de construcţii. Tot mai mulţi şoferi au fost încurcaţi de mastodonţi, iar cozile au început să se formeze rapid. Apoi, la 5 zile după acest incident, oficialii chinezi au început o serie de lucrări pe tronsonul deja foarte aglomerat, ceea ce doar a înrăutăţit situaţia.

Reducerea poluării, prioritate de top pentru China

Pe lista priorităţilor regimului de la Beijing figurează reducerea poluării, cauzată de creşterea economică şi industrială din ultimii zeci de ani, dar şi de numărul (deja prea) mare al autovehiculelor.

„Dezvoltarea rapidă a Chinei ne-a adus multe beneficii, dar şi probleme. Protejarea mediului ar trebui să ocupe o poziţie mai proeminentă în strategia de viitor a Chinei, chiar dacă acest lucru ar însemna o dezvoltare economică încetinită“, consemna în luna martie tabloidul chinez „Global Times“, când Beijingul era cuprins de o ceaţă deasă, o combinaţie de emisii de cărbune, motorină murdară şi gaze industrial.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: