Cum au „furat“ televiziunile startul exit-pollurilor: Digi24, singurul post punctual

Cum au „furat“ televiziunile
startul exit-pollurilor: Digi24, singurul post punctual

Rezultatele alegerilor prezidenţiale 2014, în ultima confruntare dintre Victor Ponta şi Klaus Iohannis, au fost reflectate diferit de posturile TV FOTO Mediafax

Posturile TV din România „au furat“ startul publicării rezultatelor primelor exit-polluri de după finalizarea alegerilor prezidenţiale 2014. Antena 3 a oferit primele cifre, în timp ce Digi24 a prezentat rezultatele la ora legală, 21:00.

Multe dintre posturile TV au afişat exit-pollurile cu cel puţin un minut înainte de ora legală, adică 21:00. Posturile generaliste precum TVR 1 sau Pro TV s-au aliniat trendului staţiilor de ştiri şi au dat rezultatele cu câteva minute înainte de ora stabilită, scrie paginademedia.ro.

Prima televiziune care a dat rezultatele, cu două minute înainte de ora legală, a fost Antena 3, cu emisia preluată în acelaşi timp şi de Antena 1. România TV şi Realitatea TV au urmat la rând, alături de celelalte canale. Digi24 a fost singurul canal de ştiri care a oferit rezultatele la ora stabilită, în timp ce B1 TV a întârziat publicarea cifrelor exit-pollurilor cu aproximativ un minut.

TVR 1 şi Digi24 l-au dat drept câştigător pe Klaus Iohannis, în timp ce România TV şi Antena 3 au afişat victoria lui Victor Ponta. Pe de altă parte, Realitatea TV a afişat egalitate în rezultatele exit-pollurilor.

Odată ce Victor Ponta a declarat că l-a sunat pe Klaus Iohannis să-l felicite pentru victorie, posturile de ştiri au transmis imagini din Piata Universităţii, acolo unde, ulterior, candidatul ACL s-a alăturat mulţimii. Acesta a fost un bun prilej pentru canalele de ştiri să se diferenţieze prin titlurile de pe burtieră. „Românii au votat nemţeşte“, a titrat Realitatea TV, ca mai apoi să apară „Ponta, acasă cu Popcorn“. „Iohannis, în mijlocul susţinătorilor“, era pe burtiera România TV, post care a avut o campanie agresivă toată ziua de duminică, dar care seara difuza imagini din Piaţa Universităţii. Antena 3 a transmis foarte puţine imagini din piaţă, comparativ cu celelalte posturi. „Antena 3, nişte derbedei“, au strigat oamenii strânşi în Piaţa Universităţii. Şi Digi24 şi B1 TV au difuzat, în direct, imagini din piaţă.

Rezultatele de la Antena 3 FOTO captură pagiademedia.ro

România TV FOTO captură paginademedia.ro

Digi24 l-a dat câştigător pe Klaus Iohannis FOTO captură paginademedia.ro

Rezultat egal la Realitatea TV FOTO captură paginademedia.ro

Votul din diaspora: de la manipularea „băsiştilor“ la puncte de vedere oficiale şi aspecte critice

Votul din diaspora a fost reflectat diferit de televiziuni, de la negarea acestei situaţii şi prezentarea ei ca pe o manipulare a „băsiştilor“, cum a procedat Romania TV, până la prezentarea pe larg a protestelor de la secţiile din străinătate, cum a reflectat Digi24. România TV a titrat: „Băsiştii, înghesuiţi la o secţie, restul sunt goale“ sau „Cum fraudează băsiştii votul în Austria, mărturie-şoc“, arată Mediafax.

Antena 3 a prezentat cu întârziere şi pe scurt imagini de la cozile la urne din străinătate, titrând „mii de români la cozi în faţa secţiilor de votare din diaspora“ şi susţinând că unele secţii de votare au fost goale, în timp ce mii de români s-au înghesuit la anumite secţii pentru a demostra că alegerile erau prost organizate. În afara acestor informaţii s-a vorbit aproape tot timpul despre „finalul regimului Băsescu“ şi cat rău a făcut oamenilor acest regim.

Realitatea TV a prezentat pe larg încă de la prima oră imagini de la cozile de la secţiile de votare din străinătate, titrând „imagini incredibile cu votul din diaspora“ şi „cozi uriaşe la Paris, Berlin, Roma şi Chişinău“. Postul de televiziune a difuzat masiv imagini din străinătate până după-amiază, după care s-a axat pe prezentarea datelor oficiale, reacţiilor de la partide şi comentariile din studiou.

Şi B1 TV a difuzat încă de la primele ore ale dimineţii imagini de la votul din străinătate şi a continuat pe tot parcusul zilei să informeze despre situaţia din diaspora, mai ales despre protestele puternice, titrând la un moment dat că românii au forţat intrarea într-o secţie de votare.

Cea mai mare acoperire a situaţiei votului în diaspora a avut-o Digi24, care a prezentat pe tot parcursul zilei informaţii şi imagini de la secţiile de vot din străinătate din cele mai multe ţări. Postul de televiziune a fost foarte critic în privinţa organizării alegerilor în străinătate, tratând însă situaţia mai mult din punct de vedere al informaţiilor şi comentând mai puţin.

Posturile de televiziune generaliste au abordat situaţia aglomeraţiei de la secţiile de vot din străinătate în principalele jurnale de ştiri, PRO TV fiind cel mai critic. Postul din Pache Protopopescu a insistat şi pe faptul că românii din diaspora s-au mobilizat masiv în urma campaniilor în favoarea votului.

Prima TV a prezentat imagini de la secţiile de vot din diaspora, insistând pe aglomeraţia la vot şi pe slaba organizare a alegerilor în străinătate. Prima TV a transmis informaţii şi de la Chişinău, aşa cum au procedat şi celelalte posturi de televiziune.

Postul public de televiziune, TVR, a avut transmisiuni de la Chişinău, Paris, Munchen, Torino, Bruxelles. TVR nu a insistat asupra situaţiei, fără comentarii critice şi a avut tot timpul punctul de vedere al oficialităţilor. Televiziunea română nu a avut accente critice susţinând că trebuie făcute toate eforturile ca românii să îşi exprime votul.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: