Ministrul Educaţiei: „Nimeni nu a cerut profesorilor să facă poze pentru a justifica orele online“
0Ministrul Educaţiei Monica Anisie a spus că nimeni nu a cerut profesorilor să facă poze pentru a justifica orele online, într-o intervenţie la Radio Itsy Bitsy.
“Nu există niciun ordin în acest sens [cu obligaţia ca profesorii să facă fotografii ale activităţilor online, pentru a face dovada lecţiilor online – n.red.]. Tot ceea ce Ministerul Educaţiei a elaborat a fost o instrucţiune către inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ, care trebuie privită din 2 perspective: cum anume ar trebui să se realizeze lecţiile online, iar pe de altă parte cu măsuri pentru cei care nu au acces la tehnologie. Nimeni nu a cerut să facă poze şi de aia vreau să discut concret cu oamenii şi să văd de ce s-a ajuns la această măsură”, a spus Anisie.
Declaraţia ministrului vine după ce secretarul de stat pentru învăţământ preuniversitar, Luminiţa Rodica Barcari a declarat pe 22 aprilie că profesorii trebuie să prezinte „nişte dovezi, adică o înregistrare, un printscreen”, ca să-şi justifice orele online.
“Trebuie să prezinte nişte dovezi, adică o înregistrare, un printscreen dacă foloseşte laptopul sau telefonul, sunt multe feluri de a înregistra şi a dovedi prezenţa lor online. Dacă până acum, această activitate de învăţare online nu era prevăzută într-un cadru legislativ, iată [profesorii – n.red] sunt obligaţi să îşi raporteze activităţile, pentru că, până la urmă, avem drepturi salariale pe care trebuie să le justificăm printr-o anumită activitate”. a declarat Barcari.
”Eu zic că în jur de 60% au realizat activităţi, şi nu neapărat online, au un telefon, un grup pe WhatsApp, un grup pe Facebook…”, spune Luminiţa Rodica Barcari. “La reluarea activităţii de predare – învăţare – evaluare în unităţile de învăţământ, această activitate suport pentru învăţare online poate fi valorificată de cadrul didactic prin calificativ sau notă, cu acordul elevului sau al părintelui.
Cadrul didactic vede cine participă activ la aceste întâlniri, deci este în beneficiul ambelor părţi.
Dacă ei consideră că cei mai mulţi dintre elevi sunt conectaţi online, se poate organiza şi predarea anumitor conţinuturi.
Noi vom recomanda esenţializarea conţinuturilor, că până la urmă noi mergem pe formarea de competenţe. O competenţă poate fi formată nu neapărat prin toate conţinuturile. Să insistăm pe lucrurile cu adevărat esenţiale şi de care ne vom lega pentru anul şcolar următor”, a încheiat Barcari.
Imediat după acest mesaj dat de secretarul de stat din minister inspectoratele au cerut şcolilor, iar majoritatea directorilor au cerut profesorilor rapoarte cu capturi din aplicaţiile folosite, pentru a justifica orele online.