1. Evită folosirea aceleiaşi modalităţi de testare pentru toţi cursanţii. Aşa cum am susţinut întotdeauna, învăţarea personalizată este cheia către asimilarea facilă şi rapidă a cunoştinţelor. Mai mult decât atât, consider că testele standard aplicate nediferenţiat tuturor cursanţilor eşuează în a determina nivelul exact de performanţă al acestora. În acest sens, Daniel Korets, profesor la Harvard Graduate School of Education, descrie în cartea sa, The Testing Charade, felul în care testarea excesivă şi standardizată subminează obiectivele trainingurilor şi învăţării semnificative, propunând chiar metode de testare mai sensibile, intuitive şi personalizate.

2. Încurajează trainerii să ofere cursanţilor feedback în timp real. Formarea trainerilor pentru adaptarea la învăţarea remote este deosebit de importantă, iar feedback-ul oferit în timp real are impact mult mai mare asupra cursanţilor, conform unei analize realizate de Medium.com. În aceeaşi notă, Dylan William de la Universitatea din Londra susţine că feedback-ul nu are ca scop doar îmbunătăţirea calităţii muncii. Acesta îmbunătăţeşte performanţa cursantului într-o sarcină care încă nu a fost testată, oferind posibilitatea trainerului de a pregăti noi contexte pentru sesiunile viitoare de learning.

3. Adaptează sesiunile de învăţare la nevoile cursantului/companiei. Conform unui studiu realizat de McKinsey, doar 40% din companii spun că strategia lor de învăţare este aliniată cu obiectivele de business. Pentru ca learningul să răspundă eficient nevoilor cursanţilor, consider că duo-ul bazat pe interacţiunea umană asigurată de trainer şi conceptul automatizat de învăţare vor da sens unui nou model de învăţare al viitorului.

Adaptarea şi metamorfoza programelor de L&D raportată la noua normalitate va duce la performanţă numai dacă se vor schimba următoarele puncte:

  • maniera în care se pliază pe provocările de business, dar şi pe nevoile stakeholderilor;
  • felul în care va personaliza experienţele de învăţare;
  • metodele pe care le va folosi pentru a crea engagement la nivelul cursanţilor;
  • felul în care măsoară rezultatele învăţării.

4. Monitorizează engagementul cursanţilor. Într-un studiu efectuat de Harvard Business Review71% dintre angajaţi consideră că engagement-ul este foarte important în obţinerea performanţei în activităţile de zi cu zi. Perceptyx susţine că putem creşte nivelul de engagement în această perioadă dificilă prin înlăturarea celor mai comune bariere ce stau în calea succesului: percepţia că nu suntem îndeajuns de valoroşi, lipsa colaborării cu echipa din care facem parte, imposibilitatea de a vedea oportunităţi de creştere şi dezvoltare şi poate chiar lipsa încrederii în leadership.

Prin urmare, în învăţarea exclusiv online determinată de noua normalitate, performanţa se poate obţine căutând, testând şi aplicând constant metode care să ducă la o relaţie bazată pe încredere, comunicare şi determinare între traineri şi cursanţi.