Azi începe şcoala. Şcoală care îşi bate joc de copiii noştri. Pe banii noştri

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Motto. Liviu Dragnea: „România are nevoie disperată să recupereze cele aproape trei decenii în care reforma educaţiei a eşuat“. Atât de disperat este Liviu Dragnea de situaţia din şcoli, încât n-a găsit necesar să enumere printre zecile de proiecte faraonice de care este obsedat, unul simplu: construcţia a 2400 de WC-uri din şcolile care au WC-ul în curtea şcolii. Şi în care sunt umiliţi sute de mii dintre copiii noştri.

Nu pot costa mai mult de 25 de milioane de euro. Un mizilic la bugetul României de 60 de miliarde euro. Numai că Dragnea e bun doar la dat din gură, la aburit supuşii.

Sigur, nu putem generaliza. Avem şi şcoli frumoase şi dotate corespunzător. Dar asta nu scuză umilinţa şi dispreţul pentru sute de mii de copii aflaţi în celelalte şcoli.

Avem şcoli de elită cu elevi buni şi foarte buni. Dar este meritul resurselor intelectuale deosebite ale acestor elevi, resurselor financiare ale familiilor lor care le permit să completeze cu meditaţii ce nu învaţă la şcoală.

Şcoala nr. 124 din Bucureşti, situată în sectorul 5, pe strada Mărgeanului, a fost distrusă de un incendiu puternic. Şcoala nu avea aviz de funcţionare din partea ISU. Şi ca ea sunt 80% din şcolile româneşti. Doar un miracol a făcut să nu fie victime omeneşti, şcoala fiind goală la momentul producerii incendiului.

La şcoala 141 din Capitală s-a prăbuşit tavanul de pe holul clădirii de la etajul al doilea unde se află şi săli de clasă. Doar pentru că elevii erau în vacanţa prilejuită de „săptămână altfel“ nu am avut victime. Ce se va întâmpla în cazul unui cutremur puternic, produs într-o dimineaţă de cursuri şcolare, se sperie gândul.

4.000 de şcoli şi grădiniţe nu au autorizaţie sanitară de funcţionare sau au primit aviz negativ de la autorităţile sanitare.

Abandonul şcolar este de 20%, în special la trecerea de la clasa a VIII-a la clasa a IX-a.

În Dâmboviţa s-a construit o clădire cu 1 milion de euro, care nu a fost folosită niciodată. La Galaţi o şcoală de 200.000 de euro e părăsită pentru că nu sunt copii. Adică şi atunci când sunt cheltuiţi bani, managementul şcolar şi guvernamental este atât de prost, încât se aruncă bani pe fereastră pentru şcoli fără copii.

Cum este, dle Dragnea, cu nevoia disperată de a recupera reformă în educaţie? PSD este la conducerea ţării din 2012, iar din ultimii 29 de ani a condus ţara 20.

Problema manualelor

Aşa de disperat este Dragnea încât l-a lăsat pe Liviu Pop, un sindicalist care se pricepe la orice, numai la şcoală nu, să „reformeze“ realizarea manualelor şcolare. A scos din joc competiţia generată de edituri private şi a monopolizat toată producţia de manuale la o singură editură, de stat. A ieşit un haos. Manualele de geografie, istorie, biologie pentru clasa a V-a sunt aşa de proaste, de pline de greşeli, încât manualul de geografie trebuie retipărit. Pe banii noştri, evident.

Am scris şi eu, de mult ori, despre manuale. Iată ce noţiuni şi concepte conţine manualul de biologie de clasa a V-a, aprobat de Ministerul Educaţiei şi aflat şi acum pe băncile elevilor:

biom, apă salmastră, eclozare, poichiloterme, homeoterme, lanţuri trofice, reţele trofice, categorii trofice, descompunatorii, simbioză, camuflajul, mimetismul, substanţe organice, germinare, nutrienţi, graminee, moluşte, protozoare, humus, artropode, endemic, angiosperme, acicular, gimnosperme, plancton, , debit, planarie, relict, submers, troglobionte, troglofile, calcar, fosile, plaur, grind, fitoplancton, zooplancton, detritus, epifite, prehensil, heterotrofă, autotrof, saprofite, agent patogen, protiste, euglenă, pigment clorofilian, hife, miceliu, ruginile, tăciunii, mâlurile, rizoizi, rizom, cormofite, spongieri, celenterate, cefalopode, artropode, chitină, monotreme, pinipede, placentare, marsupiale, heterotrofe, saprofite.

Concepte pe care trebuie să le înveţe copii de clasa a V-a, de 10-11 ani. Am scris şi eu şi alţii, degeaba. Şefii de la educaţie nu se uită la specialiştii din educaţie. Doar la ce este în capul lor.

Iată şi două exemple din manualul de matematică de clasa a VI-a, aprobat anul acesta:

Ce să înţeleagă un elev din aceste definiţii tautologice? Nimic!

Sau:

Rezultă că nisipul de la Mamaia este infinit, pentru că nu putem stabili numărul firelor de nisip!

Liceele tehnologice se depopulează. Elevii nu mai vin la aceste licee pentru că nu ies din ele nici filosofi nici meseriaşi.

Şcoala profesională cuprinde abia 20% din numărul de elevi. În timp ce în Germania, 70%. Tot în Germania, începând cu clasa a V-a se desparte filiera tehnologică de cea teoretică. Pentru a nu obliga toţi elevii să înveţe aceleaşi lucruri, chiar dacă nu au resursele necesare.

La examenele naţionale de absolvire, procentul de promovare este de 50%.

Aproape un milion de elevi nu au luat bacalaureatul în ultimii 10 ani.

Concluzii

Aşa cum arată şcoală azi, aşa va arăta societatea de mâine. Azi şcoala românească este un malaxor, un pat al lui Procust, în care intră toţi elevii şi scapă cine poate. În loc să se plieze pe cerinţele, nevoile, talentele elevilor, şcoala procedează invers. Le cere elevilor să înveţe ce vor dinozaurii din minister şi instituţiile subordonate.

Aici e nevoie disperată de reformă, domnule Dragnea. Că de dat din gură e uşor. Cu faptele e mai greu.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite