Cum îţi iei maşină cu bani de la stat, fără să dai o rablă la schimb

Cum îţi iei maşină cu bani de la stat, fără să dai o rablă la schimb

Românii care au împlinit 18 ani şi care vor să-şi cumpere prima maşină, fie ea cu motor cu ardere internă, fie hibridă sau electrică, pot accesa un credit garantat de stat în proporţie de maximum 50% din preţ. În cele ce urmează, „Adevărul” vă prezintă condiţiile care trebuie îndeplinite pentru accesarea creditului.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ministerul Finanţelor Publice a postat pe site-ul său un proiect de ordonanţă care modifică programul Prima maşină, iniţiat în 2014.
 
Pot beneficia de acest program românii care au împlinit vârsta de 18 ani, care vor să cumpere o maşină nouă, de tip Euro 6, cu motor cu ardere internă sau un autoturism hibrid ori un autoturism electric. O altă condiţie impusă de legiuitor este ca beneficiarul să nu aibă niciun fel de datorii la stat şi nici restanţe la plata altor credite bancare.
 
Prin acelaşi proiect de Ordonanţă de Urgenţă, Finanţele reduc însă garanţia statului de la 85%, la 50%. Creditul trebuie restituit, ca şi până acum, pe o perioadă maximă de 5 ani.
 
„Pentru autoturismele cu sistem de propulsie termic (cu motor cu ardere internă),  preţul de achiziţie nu poate depăşi suma de 50.000 lei, la care se adaugă TVA, după caz. Pentru autoturismele cu sistem de propulsie hibrid preţul de achiziţie nu poate depăşi suma de 100.000 lei, la care se adaugă TVA, iar pentru autoturismele electric hibrid şi pur electric, preţul de achiziţie nu poate depăşi suma de 150.000 lei, la care se adaugă TVA, după caz”, se arată în proiectul de OUG.
 
 
Avans între 5 şi 30%. Se acceptă şi voucherele de la Rabla
 
În ce priveşte avansul, beneficiarii Programului trebuie să dispună de cel puţin 5% din preţul de achiziţie a autoturismului nou pentru  autoturismele cu sistem de propulsie termic, de minimum 25% din preţul de achiziţie a autoturismului nou pentru  autoturismele hibrid, respectiv de minimum 30% pentru autoturismul electric hibrid şi pur electric, în funcţie de tipul de autoturism nou care se achiziţionează în cadrul Programului. 
 
În cuantumul avansului pot intra şi ecobonusul şi ecotichetul obţinute prin programul Rabla Clasic şi Rabla Plus.
 
„Schimbările preconizate vizează creşterea calităţii mediului prin  reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, concomitent cu reînnoirea parcului auto, prin  dinamizarea achiziţiei de autoturisme noi în cadrul Programului de stimulare a cumpărării de autoturisme noi şi înlocuirea acestora cu autoturisme nepoluante, respectiv prin introducerea achiziţiei de autoturisme hibrid, electric hibrid şi pur electric”, se arată în noota de fundamentare a actului normativ.
 
Conform datelor publicate de Ministerul Mediului, prin Programul “Rabla Clasic”  au fost scoase din uz 28.366 autoturisme cu grad înalt de emisii poluante fiind înlocuite cu tot atâtea autovehicule noi. 
 
De asemenea, au fost achiziţionate 467 autovehicule eco, din care 370 pur electrice şi 97 de tip plug-in (electric hibrid). Bugetul alocat pentru anul 2018 pentru cele două programe derulate de Agenţia Fondului de Mediu, respectiv Programele “Rabla Clasic” şi “Rabla Plus” în valoare de 253 milioane lei, buget care a fost suplimentat cu suma de 198 de milioane de lei, atât pentru persoane fizice, cât şi pentru persoane juridice. 
 
Suma reprezintă echivalentul a 30.000 de prime de casare, ceea ce înseamnă că în anul 2018, vor fi  asigurate aproximativ 50.000 de prime de casare, cu aproximativ 78% mai multe faţă de anul trecut şi aproape dublu faţă de anul 2016.
 
APIA: A crescut interesul pentru maşini electrice şi hibrid
 
 Conform furnizorului de date, APIA,  interesul pentru autoturismele „verzi”(electrice şi hibride), continuă să rămână unul ridicat în acest an. 
 
Ca urmare, după primele 7 luni din 2018, acestea ajung să deţină o pondere de 2,5% din total piaţă, superioară celei de anul trecut, când aceasta era de doar 1,8%. Chiar dacă volumele sunt încă foarte mici, evoluţia este una extrem de încurajatoare, creşterea înregistrată în acest an fiind de 225,5% pe segmentul celor electrice (485 unităţi, în primele 7 luni din 2018, faţă de doar 149 în 2017), respectiv +54,5% la cele hibride ( 1.754 unităţi în 2018, faţă de 1.135 unităţi în 2017), fapt ce demonstrează că există un interes crescut pentru această categorie de autoturisme.
 
citeste totul despre: