Cinci recomandări pentru călătorii sigure cu platformele de ride-hailing

Cinci recomandări pentru călătorii sigure cu platformele de ride-hailing

Românii care folosesc aplicaţiile de ride-hailing trebuie să ia în considerare următoarele cinci sfaturi pentru a călători confortabil şi în siguranţă, susţine Bolt, una din platformele care oferă astfel de servicii.

Ştiri pe aceeaşi temă

1. Verificarea detaliilor maşinii. În momentul plasării comenzii în aplicaţie, utilizatorii primesc informaţii despre şoferul care vine să-i preia (nume, fotografie), culoarea, modelul automobilului şi numărul de înmatriculare. La sosirea maşinii la punctul de preluare, ei trebuie să se asigure că aceasta este cea care a fost solicitată în aplicaţie. Dacă autoturismul nu corespunde cu datele primite la confirmarea comenzii, pasagerii sunt sfătuiţi să nu urce în maşină şi să trimită un raport către companie, prin intermediul rubricii de asistenţă din aplicaţie sau, în cazul Bolt, la adresa de email: bucharest@bolt.eu.

2. Plata cursei. Folosind aplicaţiile de ride-hailing, pasagerii pot alege între plata numerar şi cu cardul. În cazul curselor plătite cu cardul, este bine ca aceştia să verifice că există un sold disponibil pe cardul bancar introdus în aplicaţie. Dacă soldul este insuficient în momentul plăţii, se va reîncerca tranzacţia, până când se va încasa contravaloarea cursei. Pentru cursele cash, pasagerii sunt rugaţi să aibă la ei suficienţi bani pentru plată.

În cazul utilizatorilor noi, a cardurilor noi, a cardurilor care nu au fost folosite de ceva timp, deşi sunt deja în aplicaţie, şi a celor care mai au două săptămâni până la expirare va fi percepută o taxă minimă de verificare a cardului, ce este rapid returnată pasagerilor.

De ţinut minte că dacă o cursă Bolt este anulată după două minute de la plasare sau dacă şoferul anulează cursa după cinci minute de când a sosit la punctul de preluare, se va percepe o taxă de anulare care variază în funcţie de oraş (de exemplu, în Bucureşti taxa este de 10 lei).

3. Distribuie ETA. Utilizatorii pot trimite detaliile călătoriei în timp real prietenilor şi membrilor familiei, cu ajutorul opţiunii ”Distribuie ETA” (Share my ETA - Estimated Time of Arrival), care apare în partea de jos a aplicaţiei în timpul cursei.

4. Evaluarea cursei. Alte două metode simple prin care utilizatorii pot beneficia de curse mai sigure sunt prin evaluarea şoferului şi prin trimiterea unui raport. Acesta poate fi trimis cu uşurinţă la finalul cursei. Astfel, companiile de ride-hailing îşi pot îmbunătăţi constant serviciile în urma feedback-ului utilizatorilor. La Bolt, ratingul scăzut este verificat individual: dacă în urma analizei se constată că este o problemă recurentă, Bolt contactează şoferii respectivi pentru a le oferi posibilităţi de îmbunătăţire a ratingului. Dacă problema persistă, compania poate inclusiv decide să blocheze şoferii de pe platformă.

5. Preluarea în siguranţă. Este recomandat utilizatorilor să rămână în interiorul clădirii sau într-o locaţie sigură până când şoferul va ajunge la ei, mai ales noaptea. Aplicaţiile de ride-hailing anunţă întotdeauna când soseşte şoferul, astfel încât utilizatorul să poată fi preluat în condiţii de siguranţă din punctul de pornire. De asemenea, pentru o preluare cât mai sigură, pasagerii sunt rugaţi să pună pin-ul pe hartă în aplicaţie într-un loc unde şoferii pot opri fără a încurca traficul.

Marea majoritate a şoferilor Bolt din România au un rating mediu foarte ridicat (4,9 din 5 stele posibile), ceea ce indică faptul că aproape toţi utilizatorii au o experienţă plăcută şi sigură cu platforma de ride-hailing.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: