EXCLUSIV Şova vrea să pună taxă şi pe autostrăzile deja realizate cu bani de la buget, nu numai pe cele ce vor fi construite de privaţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Călătoria spre mare pe Autostrada Soarelui ar putea fi taxată după concesionarea către compania care va construi Centura Sud
Călătoria spre mare pe Autostrada Soarelui ar putea fi taxată după concesionarea către compania care va construi Centura Sud

Dan Şova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, intenţionează să dea în concesiune şi autostrăzile deja construite cu fonduri bugetare, respectiv Bucureşti-Ploieşti, Bucureşti-Piteşti şi Bucureşti-Constanţa.

El a anunţat, la Adevărul Live, că tronsonul Ploieşti-Comarnic, care face legătura între autostrada Bucureşti-Ploieşti şi viitoarea autostradă Comarnic-Braşov, va fi modernizat la stadiu de autostradă de compania care va concesiona toată autostrada până la Bucureşti.

„Până la terminarea tronsonului Comarnic-Braşov, şi în paranteză spun că punctul de unde pleacă este nodul de la Breaza, nu se vor face lucrări între Ploieşti şi Comarnic pentru că între Ploieşti şi punctul de unde începe autostrada sunt patru benzi. Intenţia noastră este să terminăm Comarnic-Braşov, şi după aceea să organizăm, noi sau alţii care vor fi în 2017, să facem o concesiune în care să dăm unui concesionar de la Braşov până la Bucureşti, cu sarcina de a transforma în autostradă actualul drum naţional cu patru benzi“, a afirmat Şova.

Proiectul este identic cu ceea ce se doreşte şi pentru Piteşti-Constanţa. „Pentru Centura Sud a Bucureştiului încercăm să dăm unui concesionar de la Piteşti până la Constanţa, cu obligaţia de a face 48 de kilometri de autostradă pe inelul doi Centură Sud la Bucureşti“, a spus ministrul.

Autostrada Bucureşti-Piteşti a fost realizată în perioada comunistă, între 1967 şi 1972, fiind reabilitată între 1997 şi 2000. În 2007 i-a fost adăugat un nou tronson, care ocoleşte Piteştiul.

Autostrada Soarelui leagă Bucureşti de Constanţa, lucrările demarând înainte de 1989, însă în 1993 şi 1998 lucrările s-au sistat din lipsă de fonduri. Din 1998 s-au realizat mai multe segmente, cel până la Feteşti fiind dat în circulaţie în 2006. În 2012 s-au terminat lucrările şi pe sectorul Cernavodă-Constanţa.

Autostrada Bucureşti-Ploieşti leagă centurile celor două oraşe, primele tronsoane fiind gata în 2009, iar intrarea în uz a avut loc în 2012. Autostrada încă nu este gata, nefiind realizată intrarea în Bucureşti şi nici legăturile de pe traseu. 

Mai puteţi citi:

Dan Şova, ministrul pentru Proiecte de Infrastructură, la Adevărul Live: la autostrada Comarnic-Braşov se vor plăti 3 euro/100 km. Se dau şi bani de la buget

USL a inaugurat 230 de kilometri de autostradă din mai 2012 până acum şi a licitat în acest an 205 kilometri, cel mai mult din istoria CNADNR, a declarat, la Adevărul Live, Dan Şova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii străine.

Vinci şi Aktor se întorc la Autostrada Comarnic-Braşov, pe care au   abandonat-o în 2010

După ce au renunţat în 2010 la construirea Autostrăzii Comarnic-Braşov, companiile Vinci (Franţa) şi Aktor (Grecia) au depus din nou ofertă pentru construcţia acestui tronson, de data aceasta în consorţiu cu austriecii de la Strabag.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite