Autostrada Transilvania: Stadiul lucrărilor la lotul Târgu Mureş – Ungheni a ajuns la 57%. Când ar putea fi inaugurat

Autostrada Transilvania: Stadiul lucrărilor la lotul Târgu Mureş – Ungheni a ajuns la 57%. Când ar putea fi inaugurat

FOTO: Facebook Asociatia Pro Infrastructură

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, marţi, noi imagini de pe şantierul lotului Târgu Mureş - Ungheni + drum de legătură din Autostrada Transilvania, unde stadiul lucrărilor a ajuns la 57%.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Raportul de proges al proiectului „Autostrada Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea", Lot 1 - Târgu Mureş - Ungheni + Drum de legătură. Stadiul fizic actual al proiectului este de 57%.”, a transmis CNAIR pe Facebook.
 
Lotul ar putea să fie inaugurat în acest an, conform estimărilor ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă.
 
CNAIR a semnat la sfârşitul lunii mai 2020  contractul pentru execuţia lotului Târgu Mureş – Ungheni din Autostrada Transilvania cu constructorul Strabag.
 
Conform contractului, lucrările ar trebui finalizate anul viitor, însă potrivit estimărilor constructorului şi ale CNAIR SA, acestea ar putea fi terminate mai devreme, respectiv în 2021, a transmis CNAIR.
 
Lungime: 4,5 km autostradă + 4,7km drum de legătură
 
Valoarea contractului: 192 mil. lei
 
Contract semnat: 29 mai 2020 (ordin de începere lucrări - iulie 2020)
 
Termen de execuţie: 18 luni (contractual - ianuarie-februarie 2022)
 
Finalizare probabilă: Q4 2021
 
Proiectul cuprinde 3 poduri şi pasaje pe drumuri de legătură, 6 poduri şi pasaje pe autostradă, 2 noduri rutiere pentru conectarea autostrăzii la reţeaua de drum existentă
 
Târgu Mureş - Ungheni a fost un lot cu probleme încă de la început. Iniţial a fost scos la licitaţie în 2014 şi contractat în februarie 2015 cu Asocierea LEMACONS & VEGA 93 & ARCADA pe 179 milioane de lei. Din cauza diferenţelor financiare ale Companiei de Drumuri de atunci - autostrada fiind contractată pe fonduri europene, dar exact în momentul trecerii de la un exerciţiu financiar la altul - lucrările n-au început, au întârziat un an, transmite Hotnews.ro.
 
Astfel, în aprilie 2016 constructorul a cerut rezilierea contractului pentru că nu s-a dat ordinul de începere în termen de 12 luni.
 
Tronsonul a fost scos la licitaţie jumătate de an mai târziu, în octombrie 2016, dar procedura s-a dovedit a fi o înşiruire de amânări. Depunerea ofertelor a fost amânată de mai multe ori până abia în martie 2017, după care evaluarea ofertelor a fost tărăgănată nepermis de mult. Atribuirea lucrărilor către Strabag pentru circa 192 milioane de lei a venit iniţial în noiembrie 2017, după care au urmat contestaţiile şi decizii diferite date în instanţă care au întors de două ori rezultatul procedurii.
 
În noiembrie 2018, Compania de Drumuri reevalua ofertele la decizia instanţei şi dădea câştigător asocierea Itinera Spa - Retter Projectmanagement SRL cu o ofertă mai mare, circa 209 milioane de lei. Contestaţiile au continuat şi, după un an decizia a fost întoarsă - CNAIR fiind obligată să reevalueze ofertele.
 
După mai mult timp, Asocierea Itinera a decis să nu mai conteste şi să-şi retragă oferta. Astfel, Strabag a rămas singura firma care în final a semnat contractul pe 29 mai 2020.
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările