Ajutor de 5.500 lei la achiziţia unui scuter. Ce condiţii trebuie îndeplinite

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Shutterstock
FOTO Shutterstock

Statul plăteşte câte 5.500 de lei pentru fiecare scuter achiziţionat prin Programul Rabla Moto, care a demarat de luni, 26 aprilie, valoarea tichetelor valorice fiind majorată în acest an cu 60%.

Începând din 26 aprilie 2021, ora 10 programul RABLA Moto a devenit funcţional şi vine cu veşti bune pentru comunitatea moto:

Valoarea tichetului pentru scutere şi motociclete a crescut cu 60%. Astfel, prima acordată pentru casarea unui autovehicul vechi (”rablă”) şi achiziţia unei motociclete noi este majorată la 5.500 lei, fără a depăşi 50% din valoarea bunului achiziţionat;

Valoarea totală a finanţării pentru scutere şi motociclete electrice poate ajunge până la 11.000 lei, fără a depăşi 50% din valoarea bunului achiziţionat. A fost majorat ECOtichetul pentru scutere şi motociclete electrice la 5.500 lei, iar pentru cine doreşte să achiziţioneze o motocicletă electrică şi predă o maşină uzată, ECOtichetul se poate cumula cu prima de casare în valoare de 5.500 lei;

Estimăm pentru 2021, cel puţin o dublare a numărului de scutere şi motociclete finanţate prin acest program. Această estimare are la bază analiza interesului şi solicitărilor de oferte primite în platforma rablamoto.ro;

Restul termenilor şi condiţiilor ai Programului RABLA Moto rămân neschimbaţi şi pot fi consultaţi pe site-ul dedicat acestui program:

https://rablamoto.ro/rabla-motociclete-scutere-cum-functioneaza

 

 Asociaţia motoADN – pentru dezvoltarea motociclismului în România, în calitate de reprezentant al comunităţii moto şi de iniţiator al programului RABLA Moto, a derulat discuţii cu domnul Barna TÁNCZOS - Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor şi cu domnul Ştefan TOGA – Preşedinte al Administraţiei Fondului pentru Mediu astfel încât motocicliştii să nu reprezinte o categorie defavorizată în aplicarea acestui program guvernamental.

„Reprezentăm interesele motocicliştilor români în aceste discuţii. Am iniţiat RABLA Moto pentru a-i ajuta pe cei care vor scutere şi motociclete noi, mai puţin poluante, sprijinind astfel reducerea poluării în marile aglomeraţii urbane. Ne bucurăm să vedem că, şi în acest an, motociclismul a beneficiat de sprijin şi deschidere din partea autorităţilor. 

Cele mai importante puncte din lista de solicitări a comunităţii moto au fost luate în considerare şi aplicate. Sperăm ca pentru următorii ani programul RABLA Moto să fie recunoscut prin impactul pozitiv adus asupra mediului şi să beneficieze astfel de condiţii chiar mai bune decât acum” a declarat Răzvan PAVEL, Preşedinte, motoADN.

Reamintim principalele argumente care stau la baza necesităţii de a susţine dezvoltarea parcului moto din România şi de a încuraja motociclismul:

Poluarea generată de un scuter este mai mică decât cea produsă de o maşină electrică – poate fi surprinzător, dar este rezultat al unui studiu realizat în Franţa în 2019 ce a analizat modul în care autovehiculele afectează calitatea aerului. Studiul a luat în calcul inclusiv emisiile de PM10 şi PM2,5;

Un scuter este de 4 ori mai puţin poluant decât o maşină cu motor termic, arată acelaşi studiu;

Prin efecte indirecte – fluidizarea traficului şi reducerea timpilor de staţionare, scuterul ajunge să fie de aproape de 10 ori mai puţin poluant decât o maşină cu motor termic;

Un studiu din Belgia arată că trecerea a 10% din participanţii la trafic de la maşină la scuter duce la o reducere cu 40% a timpului de staţionare în trafic;

Studiul Agenţiei Franceze pentru sănătate şi mediu a demonstrat că motocicletele şi scuterele omologate conform normelor EURO au cel mai mic impact asupra calităţii aerului – studiu din 2019.

Misiunea asociaţiei motoADN este aceea de a promova, proteja şi încuraja motociclismul în România.

motoADN militează pentru recunoaşterea oficială a motociclismului drept o modalitate de transport ieftină, eficientă şi practică, accesibilă oricui, accentuând totodată contribuţia sa la reducerea congestiei din traficul urban şi de pe drumurile naţionale.

Printre proiectele pentru care motoADN este cunoscută se află propunerea de introducere, din 2020, a programului Rabla MOTO – pentru motociclete şi scutere noi şi implicarea în stabilirea formulei finale a proiectului primăriei Bucureşti privind taxa de mediu, astfel încât acesta să nu afecteze motocicliştii români.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite