Sibiul rupt de Orăştie: Istoria cu iz de DNA a unei autostrăzi construite doar pentru a fi demolată

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Deschiderea tronsonului de autostradă Sălişte-Cunţa a fost amânată pentru luna iunie 2016 FOTO: Mediafax
Deschiderea tronsonului de autostradă Sălişte-Cunţa a fost amânată pentru luna iunie 2016 FOTO: Mediafax

După demolarea lotului Cunţa – Sălişte al tronsonului de autostradă Orăştie – Sibiu procurorii DNA verifică modul în care s-a derulat contractul de execuţie, în condiţiile în care au apărut indicii de fapte de corupţie, abuz în serviciu şi deturnare de fonduri europene.

Problemele CNADNR nu se opresc însă doar la anchetele începute de DNA, în condiţiile în care aspectele legate de instabiliatea terenului erau cunoscute de responsabilii din compania de drumuri încă din perioada proiectării autostrăzii, după cum reiese din rapoartele unor cercetători independenţi.

Spiritele s-au inflamat abia după ce Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi a luat decizia de a demola o porţiune de 600 de metri din lotul de 22 de kilometri dintre Cunţa (judeţul Alba) şi Sălişte (judeţul Sibiu). Un caz unic până acum în Europa.

Mai mult, această ispravă este o premieră absolută şi în sistemul proiectelor de infrastructură finanţate din fonduri UE. Practic, vem toate „ingredientele” ca organele penale să se sesizeze şi să ceară socoteală despre modul în care au fost cheltuiţi banii pe o lucrare licitată la peste 600 de milioane de lei, fără TVA.

Execuţia lotului de autostradă Cunţa – Sălişte a început la finele anului 2011. Cei 22 de kilometri de autostradă au fost inauguraţi la numai două zile înaintea turului doi al alegerilor prezidenţiale de anul trecut.

Citiţi mai multe despre autostrada care a fost contruită doar pentru a fi demolată pe Adevărul Financiar

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite