Servicii bancare la ghişeele Poştei: operaţiuni în conturi, schimb valutar şi chiar contracte de creditare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În curând, la Poştă vom putea să schimbăm şi valută
În curând, la Poştă vom putea să schimbăm şi valută

Directorul general al Poştei Române, Alexandru Petrescu, a declarat că instituţia pe care o conduce va demara în acest an un proiect-pilot prin care se urmăreşte monetizarea reţelei naţionale prin oferirea de servicii financiar-bancare la ghişeu.

Concret, este vorba despre operaţiuni de cont curent, cărţi de credit, împrumuturi, schimb valutar. „Sperăm că în trimestrul trei al acestui an să putem demara acest proiect-pilot, la care premisele sunt deja constituie“, a spus Alexandru Petrescu.

Un nou pilon pentru veniturile Poştei

„Poşta Română se reinventează după doi ani în care s-a muncit foarte mult. Unul dintre pilonii de venit care într-un viitor imediat ar trebui să înlocuiască reducerea volumului de corespondenţă îl reprezintă serviciile financiare.
Poşta Română urmăreşte să îşi monetizeze reţeaua pe care o are la nivelul ţării, oferind la ghişeu şi servicii financiar-bancare primare, de cont curent, cărţi de credit, împrumuturi, schimb valutar“, a declarat Alexandru Petrescu.

Rezultate peste media naţională în asigurări

Un rol important în suplimentarea veniturilor Poştei îl joacă deja sectorul asigurărilor, instituţia fiind un broker cu rezultate peste media naţională, potrivit directorului general al instituţiei.

„Al doilea pilon este cel de asigurări. În septembrie 2014 am reuşit să înregistrăm cel de al doilea broker cu capital de stat din România.
Astăzi, Poşta Română este un broker de asigurări cu rezultate  peste media naţională de vânzare a poliţelor de asigurări.
Este centrată pe zona poliţelor obligatorii, de casă şi de maşină, ne extindem la nivel naţional şi sperăm că în trimestul patru 2015 să fim prezenţi în 1.000 de oficii“, a precizat Petrescu.

Accent pe comerţul electronic

În strategia de dezvoltare a Poştei, se va pune mai mult accent pe comerţ electronic, o piaţă dinamică în care – potrivit şefului Poştei – instituţia ar fi trebuit să intre încă de acum 5 ani.

„Al treilea pilon este potenţarea operatorului PrioriPost, operatorul nostru de eCommerce. Poşta Română procesează anual 6 milioane de colete în zona Consumer-to-Consumer. Zona de eCommerce este cea mai dinamică din punct de vedere al creşterii, cu o valoare de peste 250 de milioane de euro, şi este piaţa în care ar fi trebuit să ne mişcăm încă de acum 5 ani.
Avem 4% din această piaţă – un procent nepermis pentru operatorul naţional de poştă.
Ţinta noastră este să ajungem la 15% până la jumătatea anului viitor“, a încheiat Petrescu.

În ultimii doi ani, Poşta Română a făcut mari eforturi pentru a-şi reduce cheltuielile, peste 4.000 de oameni părăsind instituţia, dar s-a reuşit şi creşterea veniturilor, astfel încât situaţia financiară pe 2014 consemnează un profit net de 22,8 milioane de lei.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite