Sarra Blu' se extinde pe pieţele din Sofia, Belgrad şi Chişinău

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pentru anul viitor, compania are un buget de investiţii de aproximativ 600.000 de euro

ale ţării. Sârbulescu este acţionar majoritar în această afacere, cu un pachet de acţiuni de 67%, restul fiind deţinut de alţi 35 de acţionari.
Cifra de afaceri creşte cu 25% pe an
Investiţia iniţială în magazinul Sarra Blu' s-a ridicat la 50.000 de euro, iar în 2005 cifra de afaceri a companiei a ajuns la 5,1 milioane de euro. "Pentru anul în curs estimăm o creştere a acestei valori cu 20%, până la peste 6 milioane de euro. Creşterea medie anuală pentru următorii doi-trei ani se va menţine la un nivel de 20-25%", a declarat pentru Adevărul Aurelian Sârbulescu. În anii 2004-2005, compania a înregistrat un nivel-record al încasărilor. Atunci firma a consemnat o creştere de 56% a cifrei de afaceri. Sârbulescu motivează acea evoluţie prin faptul că firma a deschis în acea perioadă un magazin în centrul comercial Carrefour Feeria. Cea mai mare pondere în total vânzări (circa 60%) o au serviciile de masă, paharele, obiectele din inox, accesoriile, urmate de decoraţiuni, care asigură 35%, şi mobilier cu o pondere de doar 15%. Produsele sunt aduse în proporţie de 95% din import, Italia asigurând practic două treimi din marfa existentă în magazine. "Avem furnizori şi din Spania, Anglia, Franţa, Grecia, iar în ceea ce priveşte decoraţiunile cele mai multe vin din Orientul Îndepărtat, în speţă Asia de Sud", spune Sârbulescu.
Locaţia influenţează direct volumul vânzărilor
Curba ascendentă pe care se află afacerea demarată de Sârbulescu poate fi pusă şi pe seama locaţiilor alese.Expansiunea magazinelor Sarra Blu' a fost strâns legată de dezvoltarea marilor centre comerciale, în prezent neexistând niciun magazin "la stradă", după cum le denumeşte Sârbulescu. "Magazinele la stradă nu sunt o opţiune de luat în considerare pentru noi. Am avut două centre de acest tip, însă le-am închis pentru că nu erau rentabile. Motivul principal a fost lipsa spaţiilor de parcare din zonele respective", povesteşte Sârbulescu. Expansiunea Sarra Blu' va continua şi în 2007, în acest sens fiind alocate investiţii de aproximativ 600.000 de euro. Până în prezent au fost semnate deja două contracte pentru deschiderea a două locaţii în Cluj şi Bacău, compania aflându-se în negocieri şi pentru inaugurarea unui magazin în Iaşi. În ceea ce priveşte Capitala, proiectele au termen de finalizare anul 2008, atunci când vor fi gata şi noile centre comerciale anunţate, respectiv Sun Plaza sau Cotroceni Park. Investiţia medie într-un magazin ajunge la 150.000 de euro. Strategia Sarra Blu' vizează lansarea unui nou brand la începutul anului viitor, care va încerca sa atragă publicul mediu, primul magazin de acest tip urmând să fie deschis la Constanţa. Pentru 2008, Sârbulescu nu exclude nici varianta extinderii peste graniţă, zonele vizate fiind Sofia, Belgrad şi Chişinău.

Lida şi Bam Boo, concurenţi indirecţi
În funcţie de tipul de articole comercializate, Sarra Blu' are concurenţi diferiţi. Pe partea de decoraţiuni vorbim de magazinele Lida Exclusive, în timp ce pe segmentul de cultură a mesei activează şi brandul Bam Boo. Firma Lida Exclusive are capital mixt româno-elen, fiind deţinută de trei acţionari, doi români şi un grec, fiecare cu participaţii de 33%. Numărul magazinelor se ridică în prezent la cinci. Afacerea Bam Boo a demarat pe piaţa românească în 2003, şi este deţinută de patru acţionari francezi, dintre care unul persoană juridică. În trei ani, numărul magazinelor Bam Boo a ajuns la opt, dintre care cinci sunt în Bucureşti, iar restul în Constanţa, Iaşi şi Timişoara.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite