Romanii trebuie sa-si bata gainile ca sa faca oua stampilate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

* Din octombrie, ouale se scumpesc, producatorii fiind obligati sa-si cumpere aparate de marcat foarte scumpe * In tarile civilizate, se marcheaza ambalajul, si nu oul

De la 1 octombrie, ouale vor putea fi comercializate numai daca sunt marcate. Guvernul a adoptat o hotarare de guvern care prevede marcarea oualor, precum si depozitarea, transportul si expunerea la vanzare a acestora numai in spatii care asigura o temperatura de maximum 14 grade Celsius. Actul normativ interzice comercializarea oualor in aceleasi locuri destinate vanzarii carnii, laptelui sau altor produse alimentare nepreambalate si pastrate in spatii cu temperaturi ridicate. Pentru a intra in legalitate, producatorii si agentii economici care importa, transporta, depoziteaza si comercializeaza oua vor trebui sa se doteze cu instalatii de sortare si marcare. "Ca sa achizitioneze aceste instalatii, care nu se fabrica in tara, producatorii romani trebuie sa dispuna de peste 400.000 de euro", ne-a declarat Ilie Van, presedintele Uniunii Crescatorilor de Pasari din Romania (UCPR). Micii producatori, care realizeaza 30-40% din productia totala anuala de oua, sunt disperati deoarece nu dispun de aceste fonduri, riscand astfel sa intre in faliment, semnaleaza Van. UCPR a solicitat, in repetate randuri, Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului (initiatorul actului normativ) modificarea hotararii de guvern, in sensul marcarii ambalajului, si nu a oualor. "Costurile cu marcarea ambalajelor sunt mult mai reduse decat cele cu stampilarea individuala a oualor", spune Van, adaugand ca produsele ar urma sa se vanda ambalate in caserole, cofraje. In plus, marcarea individuala nu rezolva problema toxiinfectiilor alimentare, declara presedintele UCPR. "Chiar si stampilate, daca nu sunt bine pastrate si corect comercializate, ouale devin periculoase", spune el. Pe de alta parte, numerosi producatori se vor retrage de pe piata, pentru ca nu vor putea face investitii in vederea marcarii oualor, si pretul va creste, astfel, prin reducerea ofertei. Se poate ajunge la dublarea pretului la oua, apreciaza Van. El evidentiaza faptul ca, in lume, stampilarea individuala a oualor se face in scop de marketing, numai daca doreste comerciantul.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite