Retragerea jucăriilor ucigaşe, fără consecinţe asupra pieţei de profil

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cifra de afaceri a companiei Omnitoys, distribuitorul exclusiv al produselor Mattel, va fi afectată în proporţie de 0,00001%, astfel că acest segment îşi va urma trendul de creştere

Cifra de afaceri a companiei Omnitoys, distribuitorul exclusiv al produselor Mattel, va fi afectată în proporţie de 0,00001%, astfel că acest segment îşi va urma trendul de creştere anunţat

Retragerea de pe piaţa locală a jucăriilor marca Mattel nu va afecta ritmul de creştere a segmentului de profil, potrivit primelor estimări ale jucătorilor din domeniu. În opinia acestora, ponderea acestor produse în total vânzări nu este atât de semnificativă pentru a avea consecinţe negative.

Compania Mattel a fost nevoită să retragă la nivel mondial o parte din producţia de jucării fabricate în China, fiind considerate periculoase pentru copii din cauză că au în compoziţie vopsea pe bază de plumb. Măsura s-a luat şi la nivelul ţării noastre, prin intermediul distribuitorului exclusiv pentru România, compania Omnitoys Bucureşti.

Cifra de afaceri, afectată în proporţie de 0,00001%

Unicul importator din România de jucării chinezeşti distribuite de Mattel a retras de pe piaţă cele 7 articole comercializate pe plan local din cele 72 anunţate. "Retragerile au avut două motive: conţinutul excesiv de plumb dintr-o vopsea folosită la decorarea produselor - din această categorie a fost importat un singur produs din colecţia personajelor Cars, în speţă personajul Sarge, întruchipând un vehicul militar de culoare verde", a declarat, pentru "Adevărul", Maria Dinca, director general - Omnitoys SRL.

Potrivit acesteia, din acest produs au fost comercializate pe piaţa românească doar 16 bucăţi. În plus, au fost retrase şi serii de păpuşi, figurine, seturi de jucării şi accesorii care includ magneţi puternici, de mici dimensiuni, care se pot desprinde.

Din această categorie au fost comercializate 6 tipuri de produse. În ceea ce priveşte efectul pe care retragerea acestor produse îl va avea asupra companiei, Dinca susţine că impactul nu va fi unul semnificativ. "Dintre jucăriile din sortimentul Mattel, comercializate în România, doar un procent de 0,00001 din cifra de afaceri sunt afectate", a precizat Marica Dinca. Potrivit acesteia, comparativ, pentru toată piaţa de jucării procentul este semnificativ mai mic. Valoarea totală a jucăriilor retrase urmează a fi calculată şi anunţată.

Jucăriile Mattel, 1% din vânzările Diverta

Firma Omnitoys are distribuţie naţională, astfel încât produsele se află în toate tipurile de magazine, de la hipermarketuri, magazine cash&carry, până la magazine online şi magazine specializate de jucării aflate în proprietate privată.

În cadrul Diverta, şapte produse din totalul existent la rafturi purtau însemnele producătorului Mattel, ele reprezentând doar 1% din total vânzări. "Diverta a retras din magazinele sale jucăriile producătorului Mattel, provenite de la furnizorul Omnitoys. Acest lucru nu va afecta însă creşterea vânzărilor de jucării estimată pentru anul în curs de către Diverta", a declarat Ligia Zaharia, director de marketing în cadrul companiei. Pentru anul în curs, Diverta estimează o creştere a vânzărilor de jucării de 40 de procente, cu peste 30 de procente mai mare faţă de ritmul de dezvoltare a pieţei est-europene.

Această estimare a fost făcută luându-se în considerare vânzările de jucării creativ-educative, în special brandurile TOMY şi K'NEX, provenite de la principala platformă de distribuţie de jucării a Diverta, Ara Toys. În opinia managerului producătorului local de păpuşi Arădeanca, scandalul declanşat în lumea jucăriilor nu este de natură să afecteze evoluţia pieţei româneşti de profil. "Partea care se retrage de pe piaţă reprezintă un segment foarte mic în raport cu dimensiunile pieţei, astfel că aceasta nu va suferi modificări substanţiale", a precizat, pentru Adevărul, managerul Arădeanca, Dana Neacşiu.

Piaţa de profil - 9% din cea europeană

Copiii din ţara noastră învârt pe degete o piaţă a jucăriilor ce a atins anul trecut valoarea de 52,2 milioane de euro. Prin comparaţie, piaţa de profil din Europa de Est s-a ridicat în 2006 la 580 de milioane de euro, ţara noastră contribuind cu 9 puncte procentuale. Pentru anul în curs, estimările Eurostat indică un total de 620 de milioane euro, adică un ritm de creştere de 7%. "Creşterea nivelului de trai şi deschiderea tot mai mare a românilor către calitate şi produse de brand ne permit să mizăm pe o creştere cu 1% a pieţei româneşti de jucării, astfel încât la finele acestui an, România să ajungă la o cotă de 10 procente din totalul pieţei europene", apreciază Zaharia.

Creşterea pieţei româneşti în comparaţie cu ţările din zona est-europeană este favorizată şi de numărul mai mare al populaţiei din ţara noastră. În România trăiesc 22 milioane de locuitori, care însumează un consum de jucării egal cu 9% din volumul pieţei est-europene. În acelaşi timp, în Cehia populaţia este de 10,2 milioane locuitori, la fel şi în Ungaria, iar ponderea fiecăreia dintre ţările menţionate se ridică la aproximativ 15-16% din piaţa est-europeană de jucării.

În medie, bugetul mediu anual alocat jucăriilor pentru copii de către o familie din România era, în 2006, de 15 euro, în condiţiile în care media bugetului anual per copil în ţări precum Slovenia, Cehia şi Ungaria se situa la 50 de euro încă din 2003. "Estimăm că, în medie, anul acesta un copil din România va primi jucării în valoare de 20 de euro sau chiar peste, cu aproximativ 40% mai mult faţă de 2006. Creşterea se va datora şi cererii mai mari pentru produsele de brand, care sunt mai sigure şi au o componentă educaţională semnificativă", este de părere Ligia Zaharia.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite