Publicitatea în presă, în picaj

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bugetele de publicitate alocate presei vor atinge în 2011 cel mai mic nivel din ultimii 11 ani.

Cea mai mare suferinţă a presei scrise din România rămâne, şi în acest an, incapacitatea de a atrage bugete de publicitate la un nivel care să-i asigure supravieţuirea. Criza economică, resimţită de presa noastră în urmă cu doi ani, i-a forţat pe clienţii publicitari să-şi reducă drastic investiţiile de promovare în ziare şi reviste.

În 2008, bugetul total de publicitate atras de presă s-a ridicat la 82 de milioane de euro, potrivit studiului „Media Fact Book, realizat de Initiative Media. A fost anul de vârf al publicităţii româneşti, când investiţiile totale de publicitate au depăşit jumătate de miliard de euro.

Tăierea bugetelor din 2009 a produs un şoc în piaţa de tipărituri. În acel an, bugetul total de publicitate alocat presei s-a redus cu 54%. În 2010, căderea a continuat, fără să lase vreo speranţă editorilor: - 29% faţă de 2009. Astfel, anul trecut, volumul net s-a situat la 26 de milioane de euro, conform aceluiaşi studiu. În numai doi ani (2009 – 2010), presa a suferit o prăbuşire a principalei surse de venituri de 68%. Probabil că este cel mai dramatic declin al unei pieţe din România. (Dar să nu le plângem de milă editorilor!)

Vezi pe forbes.ro cum arată topul ziarelor şi revistelor care au atras cea mai multă reclamă

Afă de pe forbes.ro are sunt cei mai „generoşi” 10 clienţi publicitari cu presa

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite