Peugeot şi Citroen vor testa emisiile automobilelor proprii în condiţii reale de trafic. Grupul spune că nu a trişat niciodată

0
Publicat:
Ultima actualizare:
PSA Peugeot Citroen este cel mai mare constructor din Franţa şi al doilea din Europa, după Volkswagen, în funcţie de vânzări
PSA Peugeot Citroen este cel mai mare constructor din Franţa şi al doilea din Europa, după Volkswagen, în funcţie de vânzări

Grupul PSA Peugeot Citroen, al doilea constructor auto european, va testa emisiile şi eficienţa energetică a automobilelor proprii în condiţii reale de trafic şi va publica rezultatele, în încercarea de recâştigare a încrederii clienţilor în automobilele diesel, după scandalul manipulării testelor de poluare de către Volkswagen.

Compania a anunţat luni că a efectuat o evaluare internă a automobilelor diesel pe care le produce, după ce Volkswagen a trişat la testele de poluare folosind un soft ilegal care reduce nivelul emisiilor, relatează MarketWatch.

Aproape jumătate dintre automobilele grupului francez comercializate sub mărcile Peugeot, Citroen şi DS au motoare diesel. Peugeot se bazează pe vehiculele cu motoare diesel, în special în Europa. Acest tip de motor a reprezentat aproximativ 60% din vânzările sale europene în primul semestru din acest an şi 42% pe plan global.

Peugeot a ajuns la concluzia că „vehiculele grupului corespund tuturor standardelor şi nu au fost dotate cu niciun fel de soft sau dispozitiv care detectează testarea emisiilor şi declanşează un sistem de tratare a poluării“.

Compania a precizat că va începe să testeze vehiculele proprii în cadrul unor proceduri supravegheate de un organism independent. „Discutăm cu terţe părţi, independente“, a declarat directorul financiar Jean-Baptiste de Chatillon.

Anunţul Peugeot, care a coincis cu raportarea rezultatelor pentru trimestrul al treilea, scoate în evidenţă impactul scandalului VW asupra industriei auto europene.

Veniturile Peugeot au continuat să îşi revină în trimestrul al treilea, înregistrând o creştere de 3,2%, la 12,39 miliarde de euro, susţine de livrările din Europa care au compensat cererea mai scăzută de pe pieţele emergente. Livrările PSA Peugeot Citroen au scăzut cu 17% în China şi sud-estul Asiei, cu 23% în America Latină şi au crescut cu 6,1% în Europa. Compania nu publică date referitoare la profitul trimestrial.

Grupul a revizuit în creştere estimările privind avansul pieţei auto europene în acest an, de la 6% la 8%.

În mai 2014, grupul chinez Dongfeng a achiziţionat o participaţie de 14% în Peugeot pentru a ajuta la redresarea companiei franceze.

Peugeot vinde acum mai multe vehicule în China decât în Franţa şi împreună cu Dongfeng vrea să comercializeze anual 1,5 milioane de vehicule pe piaţa chineză până în 2020.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite