Orașul european care oferă recompense turiștilor, în timp ce în altele sunt împroșcați cu pistoale cu apă
0Un oraș european oferă turiștilor stimulente financiare, încercând să revigoreze industria, în timp ce localnicii din Barcelona stropesc vizitatorii cu pistoale cu apă, în semn de protest față de „invazia” lor.
În Barcelona, vizitatorii au fost stropiți cu pistoale cu apă, ca expresie a furiei localnicilor față de turismul excesiv, scrie The Guardian, precizând că, spre deosebire, Copenhaga urmează să acorde turiștilor stimulente financiare și de altă natură – atâta timp cât acționează în mod responsabil.
Capitala daneză pare să contracareze tendința din alte mari orașe turistice din Europa care se luptă cu povara prea multor turiști, încercând să ademenească doar călătorul bine educat, conștient din punct de vedere social și ecologic.
Oficiul național de turism a introdus un program de încurajare a comportamentului ecologic și durabil. De luni, Copenhaga îi va recompensa pe cei care aleg să meargă pe bicicletă, să ia transportul în comun sau să se ocupe cu lucrări de grădinărit sau colectarea gunoiului în port sau în parcurile orașului.
Cei care vin cu propriile cești de cafea reutilizabile primesc o băutură gratis
Oamenii care vin cu propriile cești de cafea reutilizabile se pot aștepta să primească o băutură gratuită în locuri selectate, în timp ce alte avantaje pentru un comportament bun includ un cocktail gratuit la un bar de pe acoperiș sau timp suplimentar petrecut pe complexul de pârtii artificiale de schi al orașului.
„Toate alegerile noastre au un impact asupra mediului, așa că de ce să nu luăm decizii conștiente care să beneficieze toți și să fie răsplătiți pentru ele?” sugerează organizatorii din spatele CopenPay.
Mikkel Aarø-Hansen de la biroul oficial de turism Wonderful Copenhaga a spus că speră ca ideea să acționeze ca o inspirație pentru alte orașe, care să o adopte, deoarece încearcă să găsească o modalitate funcțională de a crea o relație mai avantajoasă și mai puțin oneroasă între turiști și localnici.
„Trebuie să ne asigurăm că turismul, mai degrabă decât o povară pentru mediu, este transformat într-o putere de schimbare pozitivă”, a spus el. El a adăugat că, prin îmbrățișarea elementelor așa-numitei economie a experienței, programul va încuraja, de asemenea, întâlniri mai pozitive între turiști și localnici.
„Obiectivele noastre principale sunt să facem călătoriile mai sustenabile. Ne vom descurca, totuși, doar dacă reușim să depășim marele decalaj dintre dorința vizitatorilor de a se comporta într-un mod adecvat și comportamentul lor real.” El a adăugat că provocarea a fost „mai complicată decât pare”.
„Vrem ca vizitatorii să ia decizii mai conștiente, mai ecologice și, astfel, să sperăm să aibă o experiență de călătorie mai plină de satisfacții”, a adăugat Aarø-Hansen.
„Întâmpinarea călduroasă” oferită de oraș, așa cum a cântat de Danny Kaye în cântecul omonim, ar trebui să fie un dat, spre deosebire de scenele nedorite cu care s-au confruntat turiștii în alte destinații care nu au reușit să gestioneze oferta și cererea de vizitatori, spun liderii orașului.
Barcelona nu este singura destinație turistică populară care se simte copleșită, iar localnicii iau măsuri drastice în încercarea de a reduce sau controla boom-ul călătoriilor.
Destinațiile europene care nu-și mai primesc frumos turiștii
Călătorii de o zi la Veneția trebuie acum să plătească o nouă taxă zilnică de 5 EUR, în timp ce turiștii din vechiul oraș-port Dubrovnik au fost îndemnați recent să evite să folosească valize rulante sau să le ridice, din cauza cacofoniei pe care o fac atunci când sunt trase pe străzile pietruite. Mallorca, Ibiza și alte insule Baleare au introdus între timp restricții stricte privind consumul de alcool. Alte destinații experimentează o gamă largă de metode , de la taxe de intrare până la zone restricționate pentru vizitatori pentru a controla fluxul.
CopenPay, care va dura inițial până pe 11 august, este privit de autorități ca un proiect pilot, care ar putea fi repetat și extins dacă va avea succes. Acest lucru ar putea implica în viitor recompensarea vizitatorilor care iau trenul și nu avionul pentru a ajunge la Copenhaga.