Video Orașul în care turiștii primesc un prânz gratuit dacă strâng gunoiul. Experiențe unice și pentru cei care folosesc transportul public sau bicicleta VIDEO

0
Publicat:

Turiștii care vizitează capitala Danemarcei vor fi recompensați cu mâncare, cafele și activități gratuite, însă doar dacă iau parte la activități ecologice.

Turiștii care ajung în Copenhaga vor fi răsplătiți cu mâncare, cafea și vin FOTO: Shuterstock
Turiștii care ajung în Copenhaga vor fi răsplătiți cu mâncare, cafea și vin FOTO: Shuterstock

Copenhaga este bine cunoscută pentru adoptarea sustenabilității, iar acum capitala daneză își extinde inițiativa ecologică la turiști.

„Wonderful Copenhagen”, organizația oficială de turism a regiunii capitale a Danemarcei, a lansat un proiect care va transforma acțiunile ecologice ale vizitatorilor în bani pentru experiențe culturale, potrivit euronews.

Orașul este o destinație extrem de populară, înregistrând peste 12 milioane de turiști în 2024. Acum există și mai multe motive pentru a vizita orașul, datorită programului „CopenPay”.

Potrivit sursei citate, începând cu 15 iulie, un program de testare va încuraja vizitatorii să ia parte la activități precum strângerea gunoiului menajer, călătoria cu mijloacele de transport în comun - în loc să folosească mașini sau taxiuri-sau mersul cu bicicleta prin oraș.

Dacă aleg să se implice, aceștia vor putea solicita recompense pentru prânzuri, cafele și pahare de vin gratuite, precum și intrări la muzee și închirieri de caiace.

Cum a apărut „CopenPay„ și cum va funcționa?

Așa-numita schemă „CopenPay” a fost concepută pentru a compensa „povara ecologică” a turismului, spune consiliul turistic din Copenhaga.

„Atunci când călătoriți în străinătate - cu avionul sau cu mașina – poluați. Unul dintre lucrurile pe care le putem schimba este să-i determinăm pe oameni să acționeze mai durabil la destinație”, explică Rikke Holm Petersen, șefa departamentului de comunicare al agenției de turism.

Consiliul recunoaște că este doar o parte a unei inițiative mult mai ample, Petersen afirmând că planul este doar „un mic pas către tranziția ecologică”.

Planul se va derula până la 11 august și va fi „bazat pe încredere”. Asta înseamnă că atracțiile nu vor fi obligate să ceară dovezi că activitatea ecologică pe care spuneți că ați făcut-o a fost de fapt finalizată.

„În unele atracții, s-ar putea să trebuiască să arătați o fotografie cu dumneavoastră mergând pe bicicletă sau cu biletul dumneavoastră de transport public”, spune Petersen.

Până în prezent, aproximativ 24 de organizații s-au înscris în sistemul pilot, însă guvernul nu va rambursa costurile companiilor din spatele atracțiilor.

Măsura vine ca urmare a publicării unor date din Indexul de durabilitate 2023, care sugerează că turiștii sunt dornici să facă mai multe alegeri ecologice - 82% dintre oameni - dar încă nu au făcut acest lucru - 22%.

Ce vor fi încurajați să facă turiștii care participă efectiv la program?

„CopenPay” va recompensa o gamă largă de acțiuni întreprinse de vizitatori, cum ar fi mersul cu bicicleta, participarea la acțiuni de curățenie sau voluntariatul la fermele urbane, prin accesul la experiențe care trebuie vizitate.

Acestea vor include oferte de la tururi ghidate gratuite ale muzeelor, la sporturi, până la prânzuri vegetariene gratuite realizate din culturi locale.

Unele dintre experiențe vor fi exclusive pentru cei care participă. De exemplu, vizitatorii Galeriei Naționale a Danemarcei care colectează deșeuri de plastic vor fi invitați să ia parte la un atelier de transformare a acestora într-o operă de artă.

Dacă un turist decide să folosească transportul public sau bicicleta pentru a ajunge la centrala termică emblematică din Copenhaga, va avea parte de experiența unică de a schia pe panta acesteia, situată pe acoperișul clădirii.

Copenhaga găzduiește Copenhagaill, o pârtie de schi pe acoperișul unei centrale termice. Dacă ajungeți acolo cu bicicleta, ați putea avea șansa de a schia pe ea Astrid Maria Rasmussen

Oficialii din Copenhaga speră că aceste stimulente se vor dovedi fructuoase pentru viitorul turismului din oraș - și pentru contribuția sa la turismul ecologic.

„Trebuie să transformăm turismul dintr-o povară pentru mediu într-o forță de schimbare pozitivă - iar un pas important în această transformare este să schimbăm modul în care ne deplasăm la destinație, ce consumăm și cum interacționăm cu localnicii”, spune Mikkel Hansen, CEO la „Wonderful Copenhagen”.

Copenhaga speră acum nu numai să continue și să extindă proiectul pilot, ci și să inspire alte orașe din lume să introducă inițiative similare.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite