O companie care operează transport de pasageri cu autocarul în Europa lansează primele rute interne în România
0O companie care operează cea mai extinsă reţea de autocare interurbane din Europa, anunţă extinderea sa pe piaţa naţională prin lansarea primelor rute în România.

FlixBus lansează primele rute interne în România, conectând 50 de oraşe prin 10 linii operate împreună cu parteneri locali.
„FlixBus, compania travel-tech care operează cea mai extinsă reţea de autocare interurbane din Europa, anunţă extinderea sa pe piaţa naţională prin lansarea primelor rute în România. Noile rute vor fi operate în parteneriat cu transportatori locali şi vor conecta treptat marile oraşe şi destinaţiile turistice din ţară, oferind o alternativă accesibilă, confortabilă şi cu un impact mai redus asupra mediului înconjurător”, anunţă compania.
50 de orașe vor fi interconectate
Începând cu vara aceasta, FlixBus lansează 10 linii interne care vor conecta peste 50 de oraşe din România. Pasagerii vor putea călători cu autocarul din Constanţa către Timişoara, din Bucureşti către Iaşi sau Satu Mare, dar şi pe multe alte rute care vor traversa ţara dintr-o parte în alta, oferind o nouă opţiune de mobilitate naţională.
„Extinderea reţelei pe plan intern este un pas firesc către o ofertă de mobilitate complet integrată pentru pasagerii din România. Ne dorim să oferim o alternativă reală şi sustenabilă celor care, până acum, nu aveau opţiuni de transport convenabile pentru a călători în ţară. Suntem convinşi că, alături de partenerii noştri, putem răspunde nu doar nevoilor de transport ale românilor, ci putem sprijini şi dezvoltarea regională, precum şi turismul local. Autocarele nu sunt doar un mijloc de transport, ele sunt un instrument pentru incluziune socială şi teritorială, sustenabilitate şi creştere economică”, a declarat Adrian Răşoiu, director business development, FlixBus România.
Acum, odată cu deschiderea pieţei interjudeţene şi alinierea României la modelul european de liberalizare a transportului, FlixBus aduce acelaşi model de succes şi pe piaţa internă, contribuind la creşterea competiţiei.
„Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului susţine toate proiectele şi iniţiativele care aduc servicii de calitate şi contribuie la dezvoltarea turismului în România. Extinderea FlixBus pe piaţa de transport intern din România este un pas important prin care se diversifică opţiunile de mobilitate pentru cetăţeni, sprijinind în mod direct dezvoltarea turismului intern şi regional. Prin conexiuni moderne şi eficiente între oraşe, facilităm accesul mai uşor către destinaţii turistice din toată ţara, susţinând economia locală şi promovând frumuseţile României”, a declarat Gabriel-Bogdan Şteţco, secretar de stat în cadrul Ministerului Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului.
Lansarea reţelei interne FlixBus vine într-un moment-cheie pentru piaţa de transport din România, care urmează să se alinieze la modelul european prin liberalizarea transportului interjudeţean.
„FlixBus a împlinit recent 10 ani în Italia, o piaţă unde liberalizarea transportului cu autocarul a adus mai multă competiţie, preţuri mai bune şi acces sporit pentru pasageri. Credem că România are acelaşi potenţial. Cu reguli clare şi sprijin pentru inovaţie, putem construi împreună o mobilitate mai accesibilă, sustenabilă şi conectată la nevoile reale ale oamenilor,” a declarat Andrea Incondi, vicepreşedinte FlixBus pentru Europa de Sud.
Odată cu această schimbare, România se aliniază modelului european deja adoptat cu succes în ţări precum Germania, Franţa, Italia sau, mai recent, Portugalia. Chiar şi în contextul pandemiei, numărul pasagerilor a crescut cu peste 40%, iar veniturile din transportul rutier interurban au crescut cu 14%.
„Deschiderea pieţei de transport este un demers pe care UNTRR l-a susţinut constant, în vederea alinierii cu reglementările europene, dar şi a oportunităţii de dezvoltare a tuturor operatorilor. Experienţa altor state şi apariţia unor modele de business noi cum ar fi FlixBus arată clar că liberalizarea aduce beneficii directe pentru pasageri: servicii mai accesibile, mai sigure şi mai variate si pune în valoare şi companiile de transport rutier de persoane, într-o industrie extrem de fragmentată atât în Romania cât şi la nivel european. Ne bucurăm să vedem că România face un pas important în această direcţie şi susţinem o evoluţie a transportului interjudeţean într-un cadru competitiv şi echitabil”, a precizat Radu Dinescu, preşedinte IRU şi Secretar General UNTRR.
Potențial semnificativ pentru turismul românesc
Lansarea unei reţele de autocare pe distanţe lungi are un potenţial semnificativ pentru sectorul turistic din România. Conectivitatea îmbunătăţită între oraşe şi zonele turistice poate stimula atât călătoriile interne, cât şi atragerea turiştilor străini prin intermediul reţelei FlixBus deja bine dezvoltate la nivel european, spun reprezentanţii companiei.
Importanţa unei infrastructuri de transport accesibile şi eficiente este susţinută şi de datele oficiale.
„La nivelul perioadei 2021-2024, cheltuielile cu transportul efectuate de turişti români şi străini au crescut în termeni reali cu aproape 30%. De remarcat că anul trecut, în 2024, cheltuielile cu transportul turiştilor străini au avut un plus de 15,3%, iar acest lucru dovedeşte interesul turiştilor pentru ţara noastră şi nevoia tot mai mare de mobilitate, de conexiuni bune cu toate zonele turistice ale României. Aproximativ 37.000 de turiştii străini care vin în ţara noastră au ales autocarul ca mijloc de transport în 2024, iar dacă ne uităm la topul preferinţelor vedem că autocarul rămâne în top 3 mijloace de transport preferate de străini”, a precizat Tudorel Andrei, preşedinte Institutul Naţional de Statistică (INS).
Reprezentanţii industriei turistice consideră, de asemenea, că îmbunătăţirea accesului rutier între oraşe şi regiuni turistice reprezintă o condiţie esenţială pentru creşterea atractivităţii României ca destinaţie.
„FlixBus a reuşit să dezvolte o reţea extinsă şi bine interconectată la nivel global. Parteneriatul nostru ne va permite să oferim servicii mai adaptate nevoilor reale ale pasagerilor şi o conectivitate mai eficientă, atât la nivel naţional, cât şi internaţional,” a declarat Nelu Sighiartău, director general al Tabita Tour.
Sandrina Köbinger, şefa Secţiei Economice şi Comerciale din cadrul Ambasadei Germaniei, a evidenţiat importanţa conectivităţii europene şi a investiţiilor germane în sprijinirea dezvoltării regionale şi a unei mobilităţi durabile.
La rândul său, Roberto Musneci, preşedintele Camerei de Comerţ Italiene în România, a vorbit despre modelul de liberalizare aplicat în Italia, care a contribuit la dezvoltarea turismului şi a accesibilităţii transportului cu autocarul.
Exemplele din Italia şi Germania au fost prezentate ca bune practici relevante pentru contextul românesc, în condiţiile în care piaţa interjudeţeană se deschide spre competiţie. Prezentă în România din 2018, FlixBus a extins constant reţeaua internaţională de transport şi numărul de parteneri locali, conectând peste 80 de oraşe din ţară cu peste 160 de destinaţii europene.