Navele de marfă israeliene din portul Ashkelon, blocate din cauza situației din Fâșia Gaza
0În porturile israeliene, numărul de nave în așteptare este în creștere, în timp ce operațiunile continuă la majoritatea terminalelor, pe fondul pregătirilor armatei de a lansa un atac terestru în Fâșia Gaza controlată de Hamas, potrivit surselor.
Israelul a jurat să distrugă Hamas ca represalii pentru un atac în care luptătorii săi au luat cu asalt orașele israeliene în urmă cu o săptămână, împușcând civili și luând zeci de ostatici în cel mai mare atac asupra civililor din istoria Israelului.
Israelul s-a confruntat cu baraje grele de rachete, inclusiv în sudul țării, ceea ce a determinat închiderea portului Ashkelon, care este cel mai apropiat terminal de Gaza, potrivit Reuters.
Portul Ashdod a impus restricții asupra transportului de materiale periculoase, ceea ce a însemnat tranzite mai lente.
În ultima sa declarație postată pe site-ul său, portul a declarat că a continuat să funcționeze în mod normal „chiar și pe timp de război”, adăugând că este pregătit să continue să aprovizioneze economia israeliană cu tot ceea ce este necesar „24 de ore din 24” pentru a se asigura că populația nu se confruntă cu lipsuri.
Cel puțin trei nave de marfă și nave de transport în vrac uscat care transportau marfă cu destinația Ashdod s-au oprit în apele din apropiere, iar alte trei nave, inclusiv un petrolier și un container, se îndreptau spre port, au arătat duminică datele furnizorului de servicii de urmărire a navelor și de analiză maritimă MarineTraffic.
Aproximativ 13 nave - cuprinzând nave de marfă, containere și nave de transport în vrac uscat - erau în prezent ancorate în interiorul portului Ashdod, potrivit datelor MarineTraffic.
Cel puțin trei nave încărcate cu mărfuri uscate în vrac așteptau în largul orașului Haifa, în nordul Israelului, potrivit unor date separate.
Principala companie de transport maritim de containere MSC a declarat săptămâna trecută că au crescut timpii de așteptare la Ashdod din cauza controalelor de securitate sporite și a lipsei de forță de muncă și că „circumstanțele se pot schimba în foarte scurt timp” în porturile israeliene.
Ministerul israelian al Economiei a declarat separat joi că a existat o lipsă de forță de muncă, ceea ce a îngreunat transportul și refacerea stocurilor din cauza consumului mai mare, deși nu a existat o lipsă de provizii și a îndemnat oamenii să nu acumuleze alimente.
Timpii de așteptare pentru navele care acostează în Israel au fost în medie, în mod tradițional, mult mai lungi decât în alte porturi. În ultimii ani, guvernul și-a privatizat porturile și a deschis noi porturi în încercarea de a spori concurența și eficiența.
Ratele asigurărilor maritime de război au crescut de peste zece ori de la atacurile de săptămâna trecută, iar unii asigurători au revizuit prevederile de acoperire pentru Ashdod, deși Haifa nu a fost afectată, au declarat surse din industrie.