Ministrul Transporturilor, acuzat că foloseşte Autostrada Transilvania în scop electoral. În ce stadiu sunt, de fapt, lucrările

0
0
Foto Asociaţia Pro Infrastructură
Foto Asociaţia Pro Infrastructură

Aflat în campanie electorală, ministrul Transporturilor, Lucian Bode „coafează” realitatea, prezentând într-un mod prea optimist situaţia proiectelelor de pe Autostrada Transilvania, menţionează o asociaţie care monitorizează stadiul lucrărilor de infrastructură.

„Aflat în plină campanie electorală, ministrul Transporturilor Lucian Bode pictează un tabloul extrem de optimist cu privire la stadiul proiectelor de pe Autostrada A3 Transilvania dintre capătul existent de la Nădăşelu şi graniţa cu Ungaria de la Borş.

Din respect pentru opinia publică care în general nu apreciază coafarea realităţii, venim cu câteva date factuale şi cu propuneri reale de deblocare pentru domnul ministru şi pentru CNAIR”, notează Asociaţia Pro Infrastructură.

Reprezentanţii ONG-ului au enumerat din punct de vedere cronologic cum stau de fapt lucrurile:

- La preluarea mandatului de ministru în noiembrie 2019, se lucra pe un singur tronson al acestui proiect (Biharia-Borş de 5,3 km); astăzi nu se lucrează pe niciun tronson,

- Licitaţia pentru sectorul Suplacu de Barcău-Chiribiş (26 km) a fost anulată în decembrie 2019 şi nu a fost relansată nici până astăzi,

- Pe tronsoanele Suplacu de Barcău-Nuşfalău (13,5 km) şi Zimbor-Mihăieşti-Nădăşelu (30 km) lansate în licitaţie în martie 2019 încă nu avem câştigător declarat,

- Pe tronsonul Poarta Sălajului-Zalău-Nuşfalău (41 km) ce conţine tunelul Meseş de aproape 3 km lungime domnul ministru ”ne ameninţă” cu lansarea iminentă a licitaţiei din mai 2020; încă nu a fost lansată,

- exproprierile pentru toate tronsoanele dintre Mihăieşti şi Suplacu de Barcău (80 de km în judeţul Sălaj) nu au fost lansate pe circuitul birocratic.

„În categoria veştilor bune includem finalizarea şi recepţionarea lucrărilor pe cei 5,3 km dintre Biharia şi Borş pe 30 iulie (se estimează deschiderea circulaţiei în tandem cu vecinii maghiari pe 4 septembrie) şi semnarea contractelor de proiectare şi execuţie pe tronsoanele Biharia-Chiribiş (28,5 km) şi Zimbor-Poarta Sălajului (12 km). Însă acest ultim tronson nu va putea intra în execuţie în toamna acestui an, cum afirmă domnul ministru, în lipsa exproprierilor.

Solicităm domnului Bode să se implice mult mai activ în deblocarea cu adevărat a problemelor de pe Autostrada Transilvania:

- lansarea pe circuitul birocratic a exproprierilor din judeţul Sălaj,

- lansarea licitaţiilor pentru tronsoanele Suplacu de Barcău-Chiribiş şi Nuşfalău-Zalău-Poarta Sălajului,

- anunţarea cât mai rapidă a câştigătorilor şi semnarea contractelor pe sectoarele Zimbor-Mihăieşti-Nădăşelu şi Suplacu de Barcău-Nuşfalău”, susţine ONG-ul.

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite