Metro deschide, în octombrie, primul său magazin de produse electronice în Shanghai
0Retailerul german Metro s-a aliat cu Foxconn International și împreună vor deschide un lanț de 100 de magazine de produse electronice – Media Markt, prima unitate fiind inaugurată, în octombrie, în Shangai, potrivit Reuters.
Grupul Metro este al treila mare retailer la nivel mondial după
Carrefour şi Wal-Mart Stores și formează împreună cu Foxconn
International companie mixtă în valoare de 200 de milioane de dolari.
Cei doi retaileri mizează pe faptul că piața produselor electronice de
consum din China este extreme de competitivă.
Investiții de 1,9 miliarde de euro.
Metro plănuiește să deschidă, în acest an, 100 de noi magazine, la nivel
mondial, investiţiile urmând să fie majorate cu 25%, la 1,9 miliarde
euro, potrivit unui comunicat al grupului. "După investiţiile scăzute
din 2009, vom accelera semnificativ extinderea operaţiunilor în acest
an", a declarat Eckhard Cordes, directorul general al Metro.
Competiție acerbă pe piața electronicelor
Dacă alianța celor doi retaileri este abia la început, compania chineză
Suning, cel mai mare lanţ de magazine de profil din ţară, în funcţie de
valoarea de piaţă, nu se dă bătută. Sunung intenţionează să înfiinţeze
520 de noi magazine în acest an, pe lângă cele 941 de unităţi existente.
Compania concurentă GOME, cu peste 700 de magazine în China,
intenţionează la rândul ei să se extindă în mediul rural.
Şi Best By, cel mai mare retailer de aparatură electronică la nivel
mondial, urmează să deschidă 10-15 magazine în China în 2010.
Metro nu abandonează segmentul de consum
Metro vrea totodată să îşi dezvolte operaţiunile din China pe segmentul
afacerilor en-gros cu alimente, urmând să înfiinţeze în acest an alte
opt unităţi în această ţară şi un total de 16 magazine în Asia. În ceea
ce privește amplasarea acestor unități, ele se vor concentra în jurul
oraşelor Shanghai, Beijing şi Guangzhou, a precizat Frans Muller,
director al diviziei Metro Cash & Carry Asia.
Metro obţine 90% din vânzări în Europa şi ar putea fi afectat de criza
datoriilor din zona euro, care întârzie redresarea consumului, consideră
analiştii. Cordes susţine însă că impactul va fi minim.
Metro desfăşoară operaţiuni şi în România, din anul 1996, iar în prezent
deţine 25 de magazine. Reţeaua Metro Cash&Carry este activă în 31
ţări cu circa 670 de magazine. Cu aproximativ 106.000 angajaţi în
întreaga lume, compania a atins vânzări de 30,5 miliarde de euro în
2009.