Inspecții la sediile Nike și Sport Time din România și Olanda. Ce acuzații sunt aduse companiilor

0
Publicat:

Mai multe inspecții au fost efectuate de inspectorii Consiliului Concurenței la sediile Nike și Sport Time din România și Olanda, a anunțat marți autoritatea, precizând că a avut avizul instanței.

Sigla Nike pe geamul unui magazin
Sediile Nike și Sport Time din România și Olanda au fost verificate. Foto Shutterstock

Consiliul Concurenței a declanșat o investigație privind posibile înțelegeri anticoncurențiale pe piața comercializării de articole sportive.

În cadrul investigației, au fost realizate inspecții inopinate, în România și Olanda, la sediile companiilor Nike European Operations Netherlands B.V (furnizor al produselor Nike), Sport Time Trade S.R.L. și Sport Vision Trading S.R.L..

Autoritatea de concurență are indicii că furnizorul produselor marca Nike s-ar fi înțeles cu Sport Time Trade S.R.L., distribuitorul acestor produse, intervenind în politica sa comercială și limitând clienții către care acesta putea comercializa articolele sportive.

În aceste condiții, fiecare distribuitor trebuie să își decidă singur strategia comercială, furnizorul neavând dreptul, în mod legal, să îi impună clienții.

Inspecția de la sediul Nike European Operations Netherlands B.V. a fost realizată cu sprijinul autorității din Olanda, în conformitate cu prevederile legislației naționale de concurență din Olanda.

„Inspecţiile inopinate sunt autorizate de Curtea de Apel Bucureşti şi sunt justificate de necesitatea obţinerii tuturor informaţiilor şi documentelor necesare clarificării posibilelor practici anticoncurenţiale analizate.

Inspecţiile inopinate reprezintă o etapă importantă în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurenţial, efectuarea acestora nereprezentând o antepronunţare în ceea ce priveşte vinovăţia companiilor”, a informat autoritatea de Concurență din România.

Industria încălțămintei sport a cunoscut, în ultimul an, o evoluție neașteptată, având în vedere estimările producătorilor, semn că acest segment de produse are potențialul de a înregistra, până în 2027, o creștere spectaculoasă a veniturilor.

Deși segmentul a reprezentat cele mai mici cifre de venituri pe piața de încălțăminte în 2022, se așteaptă ca acesta să crească odată cu implementarea tot mai frecventă a celor mai noi tehnologii și materiale. În plus, se poate observa o creștere a achizițiilor după impactul pandemiei. Această tendință de creștere poate fi atribuită unui interes în creștere pentru sport.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite